שיתוף
תגובות
כלכלה » יו"ר ועדת הכספים גפני: מתכוון להפחית את שכר השופטים ולהצמידה לשכר הח"כים
לאור הביקורת על שכרם של השופטים, מציע יו"ר ועדת הכספים משה גפני להשוות את שכר השופטים לשכר חברי הכנסת
יו"ר ועדת הכספים ח״כ משה גפני | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

הבוקר (חמישי) התראיין יו"ר ועדת הכספים משה גפני בכאן רשת ב', ואמר כי הוא מבקש להצמיד את שכר השופטים לשכר חברי הכנסת, לאחר ההחלטה לאמץ את המלצות וועדת אלבשן שקבעה כי על חברי הכנסת לוותר על חלק מהעלאת השכר שלהם כך שמשכורתם תעלה ב-5.1% במקום 12.5%.

בעקבות כך, החליט יו"ר ועדת הכספים לבצע מהלך זהה גם ביחס לשכר השופטים, השרים, הנשיא וראש הממשלה, כשגם הם יקבלו העלאה של 5.1% בלבד למשכורתם. גפני יביא את ההחלטה לאישור וועדת הכספים ככל הנראה בשבוע הבא בעת הדיון על שכר הח"כים.

עוד מבחזית החדשות

מדו"ח שכר השופטים לשנת 2019 עולה, כי שכר הברוטו של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות היה 104,256 שקלים. מדובר בשכר ברוטו למס, הכולל הטבות כגון רכב, הוצאות ביגוד או טלפון והפרשות לחסכונות. השכר ששולם לשופטי ישראל ב-2019 מידי חודש הגיע ל-47 מיליון שקלים.

השכר ברוטו למס הממוצע לשאר שופטי העליון היה 85,334 שקלים, נכון לשנת 2019. ממוצע השכר ברוטו למס של השופטים המחוזיים היה כ-68 אלף שקלים בחודש, והבכירים שבהם השתכרו בממוצע כ-78 אלף שקלים. שכרם החודשי ברוטו למס של שופטי בתי משפט השלום בארץ היה 53,360 שקלים. ושכר הבכירים שבהם היה בשנת 2019 כ-66 אלף שקלים.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. פשוט לא יאומן.. כמה כסף הם מקבלים על חשבוננו, וממשיכים לטעון שאנו חיים על חשבונם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים