שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יו"ר ועדת החוקה: "תיקי נתניהו הם דוגמה בולטת ולא הסיבה לרפורמות במערכת המשפט"
יו"ר ועדת החוקה ח״כ שמחה רוטמן אמר בראיון, ביחס לרפורמה המשפטית: "למרות השמצות האופוזיציה, נערוך דיון מעמיק בכל חלקי הרפורמה"
יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן במליאת הכנסת | צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, חה"כ שמחה רוטמן התייחס בריאיון ל-ynet לגבי הרפורמה במערכת המשפט ולקשר כביכול בינה לבין תיקי נתניהו, לדברי רוטמן "לכולם ברור שהטענה כאילו יש קשר בין הדברים מגוחכת. אנחנו עוסקים בנושא במשך שנים".

עוד אמר רוטמן "אין פה כותרת כי כשבצלאל סמוטריץ' ואני הצגנו את התוכנית שלנו לפני הבחירות, אמרנו בצורה ברורה שאי אפשר לטעון שאנחנו רוצים לתקן את המערכת בגלל נתניהו. אני הקמתי את התנועה למשילות ודמוקרטיה ב-2012, והתיקים הרי לא התחילו אז. התיקים שכנעו קהל גדול בכך שזו סוגיה שמשליכה על מדינת ישראל, ביטחונה ושלטונה. הבעיות שמתרחשות במערכת המשפט מעניינות את כולנו, ולזה תיקי נתניהו תרמו בוודאי".

עוד מבחזית החדשות

לשאלת המראיין מה תגובתו לדברי לוין שאמר "שלושה כתבי אישום תרמו להבנה שיש כשלים שצריך לתקן" השיב רוטמן: "הציבור רואה עיוותים גדולים במערכת המשפט, ותיקי נתניהו הם דוגמה בולטת. כל אדם, בלי קשר לעמדותיו הפוליטיות, יכול להבין שלא מביאים סבתות לחקירות כמו במשטרים אפלים כדי להוציא הודעות מהנכדים שלהן. לכן אני אומר, הציבור נחשף לנושא משפטי שעלה לכותרות בצורה מאוד משמעותית, ולכל חוליי המערכת".

רוטמן התייחס להצעת האופוזיציה לדון ברפורמה עם הקואליציה ואמר כי: "יש לעמת את חברי האופוזיציה הנלהבים ולהזכיר להם שלפני 10 דקות הם דיברו אחרת, אז שלא יצעקו "אפוקליפסה". שישבו וינהלו שיח כמו בני אדם. בשביל זה יש ועדה, בשביל זה אנחנו באים לשמוע אותם, למרות ההשמצות שלהם. אנו נשב ונקיים דיון מקיף ומעמיק בכל חלקי הרפורמה. הזמנו מומחים ושמענו את נציגי היועמ"שית ואת שר המשפטים משיב. כך מתנהל דיון דמוקרטי. יש פה המון פייק ניוז ופוזיציה פוליטית".

גם חה"כ זאב אלקין התייחס לרפורמה במערכת המשפט ואמר כי "רוטמן ולוין הם אלה שגרמו לנתניהו לתת אור ירוק לרפורמה". עוד אמר אלקין כי: "במשך שנים רבות בלם נתניהו כל ניסיון של רפורמה במערכת המשפט, כולל חוקים שאני קידמתי. הוא זה שעצר אותם. יריב לוין אתמול אמר את האמת בכנסת, הרפורמה נובעת בגלל רצון אישי להתנקם במערכת ולפתור בעיות משפטיות. לכן מי שבעבר התגאה בזה שהוא חסם כל רפורמה במערכת המשפט ואמר לשופטי בית משפט העליון "אני המגן הכי טוב שלכם מכל שינוי ומכל רפורמה", היום הוא זה שעומד מאחורי הרפורמה".

עוד מבחזית החדשות

לשאלת המראיין כי אולי נתניהו הבין רק עכשיו שיש לשנות, השיב אלקין כי: "מי שרוצה לשנות לא עושה את מה שהם עושים. הם מציעים משהו עקום ולא מאוזן, לא מתקנים את זה ביצירה של חוסר איזון בכיוון ההפוך ובמשהו עוד יותר עקום. מציעים לנו פוליטיזציה מוחלטת של בית המשפט. מי שרוצה רפורמה אמיתית שתחזיק מעמד מבין שלהעביר את זה בצד אחד בצורה דורסנית יגרום לכך שתבוא ממשלה אחרת במוקדם או במאוחר ותבטל אותה".

ח"כ מיכאל ביטון התייחס גם הוא לרפורמה בריאיון ל-ynet ואמר כי "אפשר ליזום דיונים ארוכים ופיליבסטר, ונעשה את זה. נאבק גם בחוקים שהם רעים למדינה". לטענתו, "אפשר לעשות רפורמה במערכת המשפט שהיא מאוזנת, מדודה, שהיא לא דורסנית ולא פוגעת במעמדם של שופטי העליון ושופטים בכלל, ולא במעמדם של יועצים משפטיים. אנחנו מאמינים שיש מה לתקן במערכת המשפט".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים