שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יו"ר ועדת החוקה: הסוגיה היא מזמן מחנות של ישראל הראשונה והשניה
יו"ר ועדת חוקה התייחס להידברות בנושא הרפורמה המשפטית ותקף את נשיא המדינה: "הנשיא טעה טעות קשה בהתנהלותו, הוא לא יכול להיות מתווך הוגן"
יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט ח"כ שמחה רוטמן | צילום: ערוץ הכנסת

למרות שראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר כי חקיקת הרפורמה המשפטית תיעצר, ממשיכים בכירי הליכוד להביע את עמדתם בעד החקיקה וכמה היא חיונית למדינת ישראל. הבוקר (שני) התראיין יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט שמחה רוטמן ב"כאן ב'" ואמר כי "יכול להיות שאם הייתי מתייאש מראש החקיקה הייתה הולכת יותר מהר והייתי מקדם אותה בקריאה ראשונה, שנייה ושלישית מבלי להגיע להסכמות".

בפתח דבריו אמר רוטמן כי היום אמורה להתקיים שיחת הידברות אצל נשיא המדינה יצחק הרצוג. "עוד לא התחילו לצלול לתכנים, היום אמורה להיות איזושהי פגישה. לכל אורך הדרך השקעתי שעות בניסיונות להגיע להסכמות. הסוגייה היא מזמן לא מהותית, היא פוליטית, של מחנות, של ישראל הראשונה והשנייה".

עוד מבחזית החדשות

לשאלת המראיין האם ההידברות בבית הנשיא היא רעיון טוב, השיב רוטמן: "לעצור את החקיקה זה לא רעיון טוב, מעבר לסוגיית העצירה רציתי במשא ומתן. הנשיא טעה טעות קשה בהתנהלות שלו שהפכה אותו בקרב מחנה פוליטי שלם למישהו שכבר לא יכול להיות מתווך הוגן. ראינו כולנו את התגובות לאותו מתווה חד צדדי שפורסם על ידי הנשיא".

על הסיכוי להגיע להסכמות באמצעות תיווך הנשיא אמר רוטמן: "אני מקווה אבל שומר על אופטימיות זהירה. צריך שניים לטנגו. משא ומתן זה בין האופוזיציה לקואליציה, בחלומי הטוב כולנו צועדים עם רפורמה לעבר השקיעה עם חדי קרן עפים באוויר. אבל בעולמנו יש כאלה שתוך כדי משא ומתן יוצאים להפגנות ואומרים שמטרתם להפיל את השלטון בצורה ברורה".

עוד אמר רוטמן כי: "גם אני וגם שר המשפטים יריב לוין אמרנו לכל אורך הדרך שאם אפשר להגיע לתיקון מערכת המשפט בהסכמה רחבה זה עדיף. כולם יודעים שמבחינתי הממשלה מציעה והכנסת ממנה".

גבי לוח הזמנים של שיחות ההידברות אמר רוטמן כי: "לוח הזמנים בידי ראש הממשלה שעצר את החקיקה. אני חושב שפתיחת כנס הקיץ תהיה הנקודה שבה הדברים יהיו צריכים להיבחן. אם הוחלט שהולכים למשא ומתן אני חושב שהדבר הטוב ביותר הוא לתת למשא ומתן למצות את עצמו. אין דבר שמחריב משא ומתן יותר מהכרזת הכרזות וטיפוס על עצים. כל התקדמות תצטרך להיבדק ובסופו של דבר ככה מתנהל משא ומתן"

לשאלת המראיין מה בהתנהלותו לא הצליח השיב רוטמן: "השקעתי זמן רב גם בוועדה וגם מחוצה לה כדי להגיע להסכמות. יכול להיות שאם הייתי מתייאש מראש החקיקה הייתה הולכת יותר מהר והייתי מקדם אותה בקריאה ראשונה, שנייה ושלישית מבלי להגיע להסכמות".

בסיום דבריו אמר רוטמן: "אחד השקרים שמסתובבים בציבוריות הישראלית זה המושג בליץ חקיקה. לא לוקח אחריות, לא חושב שתפקידי הוא להיות מבקר המדינה. אני לא צריך לבקר את השחקנים האחרים. אני חושב שלהתחיל לבקר שחקנים מהקואליציה, כל אחד עושה כמיטב יכולתו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים