שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יו"ר ועדת החוקה הגיש הצעת חוק המגבילה את זכות השביתה
חה"כ רוטמן הגיש הצעת חוק המגבילה את זכות השביתה | רוטמן: תפקיד ההסתדרות לא להשתמש בעובדים ככלי ניגוח פוליטי | יו"ר ההסתדרות: "לא יקום ולא יהיה"
יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט ח"כ שמחה רוטמן | צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר ועדת החוקה חה"כ שמחה רוטמן הגיש היום (שלישי) הצעת חוק המכונה "חירות התעסוקה" (דיני עבודה תיקוני חקיקה); בנימוקי ההצעה כתב רוטמן כי: "תפקיד ההסתדרות הוא להגן על זכויות העובדים ולא להשתמש בהם ככלי ניגוח פוליטי".

לדברי רוטמן הצעת החוק דומה להצעות אחרות שהוגשו בעבר על ידי חברי כנסת מהימין, במטרה להסדיר את יחסי העבודה במשק. בין היוזמות הכלולות בהצעת החוק ניתן למצוא את ביטול חוק השליש, המחייב עובד להיות חלק מארגון עובדים גם אם רק מיעוט מקרב העובדים במקום העבודה הצטרפו לארגון.

עוד מבחזית החדשות

ההצעה הונחה על שולחן הכנסת כחלק מתוכנית העבודה הרגילה של ח"כ רוטמן. לדבריו היא רלוונטית במיוחד לאור הפניות שהתקבלו בלשכתו מעובדים המלינים שבמסווה של פעילות מטעם ארגון העובדים, מחייבים אותם להשתתף בפעילות מחאה פוליטית נגד הרפורמה המשפטית.

מטעמו של חה"כ רוטמן נמסר כי: "ההסתדרות, וארגוני עובדים בכלל, נועדו להגן על זכויות עובדים ולא להשתמש בעובדים המאוגדים, כבני ערובה, ללא אפשרות בחירה, ככלי פוליטי במאבקים של יושבי ראש הארגון או של בעלי תפקיד".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד מסר בתגובה: "לא יקום ולא יהיה. מדובר בניסיון נוסף של גורמים קיצוניים להחליש את מעמד העובדים במדינת ישראל ולכרסם באחת מזכויות היסוד הכלכליות חברתיות של הדמוקרטיה. מימוש זכות השביתה הוא אחד הכלים המרכזיים להגן על האוכלוסיות המוחלשות במשק, ולא אאפשר לאף גורם לפגוע בעובדים. ידעתי להתייצב מול האיום ההזוי הזה בעבר, ואני לא מציע לנסות אותנו הפעם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים