שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יו"ר ועדת החוקה: "אפגש עם הנשיא היום, למרות שמאוד מאוד לא הסכמתי עם מה שאמר"
ועדת החוקה התכנסה לדון בהמשך חקיקת החלק הראשון של הרפורמה, הכוללת את השינוי בוועדה למינוי שופטים ואי השפיטות בחוקי יסוד
יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט ח"כ שמחה רוטמן | צילום: ערוץ הכנסת

ועדת החוקה, חוק ומשפט בראשות חבר הכנסת שמחה רוטמן, התכנסה הבוקר (ראשון) לדון בהמשך חקיקת החלק הראשון של הרפורמה המשפטית לקראת קריאה שנייה ושלישית.

בפתח הוועדה, אמר חה"כ רוטמן: "גם לאחר מבול השקרים וההשמצות אנחנו נמשיך להושיט יד, נמשיך ברצון להביא משהו מוסכם. למרות שמאד מאד לא הסכמתי עם מה שאמר הנשיא אני אהיה קשוב לדבריו. גם הנשיא עצמו אמר שהחקיקה צריכה להתקבל בכנסת. נקשיב ברוב קשב. אני מגיע אליו היום ואנחנו לא סוגרים את הדלת לא משנה כמה ידברו נגדנו וכמה הפערים גדולים. במשא ומתן והידברות הפערים לא גדולים אם יבינו שלא באים לשרוף את המדינה".

עוד מבחזית החדשות

ח"כ גלעד קריב תקף את היו"ר ואמר כי: "לא ניתן לגבש הסכמה רחבה תוך שבועיים וחצי. תודיעו שלא תשלימו את החקיקה בקריאה שנייה ושלישית במושב הזה".

הסעיפים המדוברים כוללים את השינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים, וקביעה כי חוקי יסוד יהיו חסינים מביקורת שיפוטית של בג"ץ. בחודש שעבר אישרה מליאת הכנסת שניים מסעיפי הרפורמה המשפטית בקריאה ראשונה. הצעת החוק הראשונה נגעה להרכב הוועדה לבחירת שופטים, והשנייה לביטול הביקורת השיפוטית על חוקי יסוד. 63 חברי כנסת הצביעו בעד שתי ההצעות, ו-47 התנגדו.

עוד מבחזית החדשות

כאמור, הצעת החוק הראשונה שעלתה נגעה להרכב הוועדה לבחירת שופטים. נכון להיום, תשעת חברי הוועדה כוללים ארבעה חברי כנסת (מתוכם שני שרים ושני ח"כים), שלושה שופטי בית המשפט העליון ושני נציגי לשכת עו"ד. על פי התיקון שבהצעת החוק, הרכב הוועדה ישונה כך שהחלוקה החדשה תהיה שלושה שרים מתוכם שר המשפטים, שלושה שופטים מתוכם נשיאת ביהמ"ש העליון ועוד שני שופטים בדימוס שימונו בהסכמת שר המשפטים ונשיאת העליון ושלושה ח"כים, מתוכם יו"ר ועדת החוקה, ח"כ מהקואליציה וח"כ מהאופוזיציה.

על פי חלוקה זו יהיה לממשלה רוב של לפחות חמישה חברים מתוך תשעה. בנוסף, הצעת החוק מבקשת לבטל את "חוק גדעון סער" שקובע שכדי למנות שופט לבית המשפט העליון נדרש רוב של שבעה חברי ועדה מתוך תשעה במקום רוב רגיל. כמו כן, הצביעה הכנסת על עריכת שימוע למועמדים למשרת שיפוט בבית המשפט העליון בפני ועדת החוקה, וכן על שלילת הסמכות של בתי המשפט לבחון או לפסול תוקפו של חוק יסוד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים