שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יו"ר הקואליציה בהצעה לחיוב התקנת מצלמות בגני ילדים
כץ הציג תוכנית להתקנת מצלמות במעונות היום לגילאי 0-3 כדי לאפשר פיקוח על הגנים | יפה בן דוד: "אמצעי להפחדת הגננות"
גן ילדים | צילום: archideaphoto, שאטרסטוק

יו"ר הקואליציה אופיר כץ פרסם היום (שני) תוכנית להתמודדות עם תופעת ההתעללות בפעוטות בגני ילדים. לטענת כץ, במסגרת התוכנית תהיה חובה להציב מצלמות בגנים. שר החינוך יואב קיש ומזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד הביעו התנגדות למהלך.

"נושא המצלמות בגנים הוא מורכב ורגיש מכל הבחינות. זה לא הזמן להצהרות לתקשורת בנושא", מסר שר החינוך בצל איומי שביתה מצד הסתדרות המורים. "במשרד החינוך מתבצעת עבודה לתיקון חוק המצלמות לגילי 3-0 בלבד, ועל כך נעדכן באופן מסודר".

עוד מבחזית החדשות

במסגרת התוכנית שהציג כץ, יוכנסו למעונות היום המיועדים לפעוטות בגילים 3-0 מצלמות אונליין ויותקנו מצלמות קבועות בגני ילדים לבני הגילים 6-3. כמו כן, המצלמות בפעוטונים יידגמו על ידי נציגות הורים אחת לחודש ובמקביל תקופת שמירת הצילומים במצלמות הקבועות תגדל ל-60 יום.

עוד אמר כץ: "אנחנו רואים החמרה בענישה, אבל אנחנו צריכים כיום לטפל במניעה. הפיקוח של משרד החינוך לא עומד בעומס. הפתרון הוא מצלמות אונליין, והתקנת מצלמות קבועות. אם אנחנו רוצים לשמור על הילדים שלנו אנחנו צריכים בקרה כמו שצריך".

בתגובה להצעת כץ, מסרה יפה בן דויד כי היא "רואה בחומרה כל ניסיון של הממשלה לכפות בחקיקה הצבת מצלמות בגני הילדים". לדבריה, "זאת לא רק פגיעה אנושה בפרטיותם של הגננות, הצוות המקצועי והילדים בגן, אלא גם אמצעי הפחדה כלפי הגננות, דבר שיגרום לירידה ניכרת באיכות ההוראה, ויוביל כבר בטווח הקצר למחסור חריף בגננות. אם ממשלת ישראל רוצה להעמיק את הקיים בגיוס גננות למערכת החינוך הציבורית, שתואיל בטובה לעצור יוזמות חקיקה הזויות שפוגעות באופן ישיר בכל הגורמים במערכת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים