שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יו"ר המחנה הממלכתי: "להגביר את המחאה", ימסור הצהרה הבוקר
פרישת עמי אשד
תגובות סוערת במערכת הפוליטית לאחר ההפגנות האלימות אמש | השר אליהו תקף את ניצב אשד אחרי שהודיע על פרישתו: "להוציא את המוגלה"
עימותים בין המשטרה למפגינים | צילום: דוברות המשטרה

המחאות האלימות שהתקיימו אמש (רביעי) בעקבות הודעתו של מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב עמי אשד, על פרישתו, בטענה שהודח על רקע פוליטי, גררו תגובות סוערות במערכת הפוליטית. בעוד באופוזיציה גיבו את אשד, והביעו תמיכה במפגינים, בקואליציה גינו את המחאה ותקפו אותה בחריפות.

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ צפוי למסור הצהרה הבוקר שתתמקד בצורך "להגביר את המחאה". הבוקר עדכנה המשטרה כי כלל המפגינים שנעצרו בתל אביב שוחררו, ואיתם גם הנהג החשוד בדריסת מפגינים. תשעת המפגינים שנעצרו במחאה בירושלים יובאו היום לדיון בבית המשפט.

עוד מבחזית החדשות

ממחאת קפלן נמסר: "אתמול הגיעו לבית החולים איכילוב 10 מפגינים, 7 שוחררו במהלך הלילה ו-3 מאושפזים בשל פגיעות בפנים ובעיניים בשל פגיעה ממכת"זית בכינון ישיר. אחד הפצועים נכנס ברגעים אלו לניתוח במטרה להציל את ראייתו בעין אחת".

שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן כתבה צייצה בטוויטר כי "הטריק" של המפגינים "לא יעבוד יותר". "אתם מוזמנים לפרוק את זעמכם התמוה בכל עת על כל חוק או מילה או שטות אחרת מבית היוצר של חברות הפרסום שמשחקות לכם בתודעה", כתבה. "זוהי זכותכם הדמוקרטית. אבל אם נדמה לכם שכך תנהלו את המדינה – לא יקרה".

חה"כ חנוך מילביצקי גיבה את התנהלות השוטרים, שפינו בפרשים ובמכת"זיות את המפגינים, וכתב: "מלא הערכה לשוטרי משטרת ישראל. הלב אתכם". חה"כ טלי גוטליב, כתבה: "אתם שהבערתם אש והפגנתם את עצמכם לדעת בערב י"ז בתמוז, אני בזה לכם, מתביישת בכם. מופרעים שכמוכם".

שר המורשת עמיחי אליהו תקף גם הוא את ניצב אשד, ואמר הבוקר בתוכנית "שבע תשע" ב-103FM

שר המורשת עמיחי אליהו התייחס הבוקר (חמישי) לפרישתו של מפקד מחוז ת"א עמי אשד ולדברים הקשים שהטיח אמש ואמר: "אחד הדברים שחשוב להקפיד עליהם בכל מדינה דמוקרטית זה עיקרון השוויון. כשקבוצה מסוימת היא פריבילגית ומקבלת יחס מועדף, זה יוצא חוסר אמון ועלול להוביל לאנרכיה ואיבוד השלטון".

עוד אמר אליהו: "ניצב שמתחיל לקחת זווית פוליטית, ציפו ממנו שיהיה שוויון, ציפו ממנו לקיים פקודות. מי שיצא נגדו היה מפכ"ל המשטרה, הוא רצה לסיים את תפקידו של עמי אשד. אני שמח שאשד עוזב את המשטרה, אין שמח ממני. הוא פוליטיקאי", הוסיף. "אנחנו צריכים להוציא את המוגלה". 

חה"כ יואב סגלוביץ, שכיהן בעבר כסגן השר לביטחון הפנים, תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, על רקע דבריו של אשד, ואמר: "בן גביר שדוגמתו האישית היא חוסר סדר, התנהגות פרועה ועבריינות עושה מעשה שלא יעשה במשטר דמוקרטי- צובע את המשטרה בצבע פוליטי".

עופר כסיף כתב: "חיבוקים וחיזוקים לאלפי המפגינים נגד הדיקטטורה הפשיסטית" והוסיף: "רק זכרו שכמה ק"מ בודדים מאיתנו חי עם שלם תחת דיקטטורה צבאית כבר למעלה מחמישה עשורים. גם להם זכות לחירות, גם להם הזכות להתנגד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים