שיתוף
תגובות
חדשות » יו"ר הכנסת בפרלמנט: נאם במרוקאית ובירך שהחיינו
ביקור היסטורי
אמיר אוחנה התקבל בכבוד רב על ידי נשיא הפרלמנט במרוקו | זהו ביקור ראשון של יו"ר ישראלי במרוקו | אוחנה: "רגע היסטורי"
יו"ר הכנסת בפרלמנט במרוקו | צילום: דוברות הפרלמנט

קבלת פנים מרגשת התקיימה היום (חמישי) ליו״ר הכנסת אמיר אוחנה בפרלמנט במרוקו. נשיא הפרלמנט, ראשיד טלבי אל-עלמי, קיבל באופן אישי את פניו של אוחנה והשניים צעדו יחד על השטיח האדום אל תוך בית המחוקקים. בהצהרה הראשונה שהושמעה אי פעם על ידי של יושב ראש פרלמנט ישראלי במרוקו ומול עשרות עיתונאים מהממלכה ומחוצה לה שבאו לסקר את האירוע ההיסטורי, פתח יו״ר הכנסת אוחנה את דבריו בשפה המרוקאית ובסיומם הוציא כיפה ובירך ברכת ״שהחיינו״.

נשיא הפרלמנט ויו"ר הכנסת חותמים על מזכר הבנות | צילום: דוברות היו"ר

בהצהרתו אמר אוחנה: ״זהו רגע היסטורי עבורי כיושב ראש הכנסת וכבן להורים יוצאי מרוקו. זהו עידן חדש ביחסים בין שתי המדינות. אין ספק ששיתופי הפעולה המדיניים, הביטחוניים, האזרחיים והפרלמנטריים, נמצאים בשיאם. הביקור ההיסטורי הזה והחתימה על מזכר ההבנות בין הפרלמנטים יסללו את הדרך להעמקת היחסים בין המדינות ולשדרוג הנציגויות לשגרירויות״.

עוד מבחזית החדשות

מוקדם יותר היום, נועדו השניים לפגישת עבודה רשמית, בה השתתפו גם חברי פרלמנט מקומיים, בהם ראש קבוצת הידידות הבין-פרלמנטרית מרוקו-ישראל, נור א-דין אלהרושי. בפגישה הדגיש יו"ר הכנסת אוחנה את חשיבות שיתופי הפעולה המדיניים והביטחוניים שבין המדינות נוכח האיומים והאתגרים שמציבה איראן בפני מדינות האזור.

כמו כן, הביע יו"ר הכנסת בפני מארחיו וכפי שעשה בעבר, את תמיכתו בהכרה בסהרה המרוקאית, כפי שעשתה ארה"ב במסגרת הסכמי אברהם. היו״ר הסביר לנוכחים כי למיטב הבנתו הנושא מצוי בדיונים מתקדמים בין ישראל למרוקו ואף הביע את תקוותו ואמונתו כי לראש הממשלה בנימין נתניהו תהיינה בשורות בעניין זה בזמן הקרוב.

עוד מבחזית החדשות

בשיאו של המפגש, חתמו יו״ר הכנסת אוחנה ונשיא הפרלמנט אל-עלמי על מזכר הבנות רשמי, שתכליתו פיתוח שיתוף פעולה בין-פרלמנטרי למען חיזוק היחסים שבין מדינת ישראל לממלכת מרוקו. במהלך ההצהרה ומול אמצעי התקשרות הרבים שנכחו במקום, הפתיע היו"ר את מארחו כשהגיש לו מתנה ייחודית בדמות תיבת זכוכית מרשימה ובתוכה שבב המכיל את גרסת הקוראן הזעירה ביותר בעולם. 320 אלף אותיות בגודל של 4.7 מילימטר ועובי של 500 מיקרון, פיתוח ייחודי של מדענים ממחלקת הננו טכנולוגיה שבאוניברסיטת תל-אביב.

בהמשך היום ומחר צפוי ליו"ר הכנסת לו״ז עמוס בו הוא עתיד לקיים שורת פגישות עם בכירים בממשלת מרוקו, בהם שר החוץ נאסר בוריטה, שר המשפטים עבדלאטיף ווהבי, נשיא הסנאט (הבית העליון) אינעם מאיארה ועוד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים