שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יו"ר האופוזיציה: "ישראל כבר אינה בעלת הברית הקרובה ביותר של ארה"ב"
יו"ר האופוזיציה בראיון הבוקר על הרפורמה: "בג"ץ יראה שלא רק שהדבר לא חוקתי אלא שמדובר באירוע מופרע" | על הכלכלה: "שר האוצר אומר "יהיה בסדר" השאלה למי להאמין"
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד | צילום: עמוס בן גרשום - לע״מ

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התראיין הבוקר (רביעי) בכאן רשת ב' והתייחס לתהליכי החקיקה של הרפורמה המתוכננת במערכת המשפט, וסתר את הטענות כי האופוזיציה סירבה לנהל משא ומתן. לדבריו "מה שקורה עכשיו זה שאחרי כל הבלבולי מוח שלהם, כאילו הם מעוניינים בהידברות, הם רצים בריצת אמוק, מעבירים את המרכז של המהפכה המשפטית, את שינוי הרכב הוועדה לבחירות שופטים, על זה אנחנו מגיבים ונלך לבג"ץ ובג"ץ יראה שלא רק שהדבר לא חוקתי, אלא שמדובר באירוע מופרע שנעשה בדרך רשלנית".

על אזהרת בכירי האוצר וניסיונות ההרגעה של שר האוצר אמר לפיד: "על בסיס מה סמוטריץ' אמר את מה שהוא אמר? התהליכים הם תהליכים מובנים, אתה שומע את אגף תקציבים, את הכלכלנית הראשית, אתה מקבל נתונים, ומול זה אתה עושה את ההערכות, סמוטריץ' אומר "יהיה בסדר", השאלה למי להאמין היא לא מורכבת. צריך להאמין לנתונים. קיימו דיון ואז הוא עשה הצהרה שאומרת הפוך ממה שהיה בדיון. ההערכות מדברות על מיליארדי שקלים בשנה שילכו לטמיון, אבל זה יהיה הרבה יותר כסף. חלק מהנזקים הכלכליים שהם עושים היום, אי אפשר יהיה לתקן".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר לפיד: "בחודשיים האחרונים לא נוצרה אף חברת היי טק חדשה, הכסף בורח מפה, זה ייפגע בפרנסה של כל אזרח ישראלי, השקל מידרדר, האינפלציה עולה, יוקר המחייה עולה, וצריך לזכור כשהם באמוק המשפטי שלהם הם לא מטפלים בשום דבר אחר, חוץ מלקרוע את עם ישראל ולהרוס את יחסי החוץ".

לגבי הניסיונות להידברות עם הקואליציה אמר לפיד: "הרגשות הנכונים הם חרדה ומועקה ועצב גדול על מה שקורה לנו, יד מושטת למה? הם לא הפסיקו לרגע את החקיקה, מה שהם רוצים זה שיהיו תמונות של אנשים מדברים, כדי שזה ירגיע את העם, בזמן שהם מחוקקים בקצב שלא היה כמותו. זו הונאה, ביקשו מאיתנו להשתתף באחיזת עיניים והונאה כדי שתרגיע את המחאה בעודם מחוקקים. הם כל הזמן המשיכו את החקיקה, ומעבירים גם את חוק הנבצרות, ואת חוק המתנות שזה חוק השוחד. הם לא התכוונו לקיים הידברות מעודם. אם בבוקר העברת חוק בקריאה ראשונה, אז תדבר איתנו על זה שלא תעביר את הקריאה שכבר העברת? לוין מציג את החוק, אומר בואו נדבר, ואחר כך אומר עכשיו נעבור להצבעה, הם לא באמת רוצים הידברות. זה לא מעניין אותם. תפקידי זה לא לעשות אחיזת עיניים לעם ישראל. אם עכשיו הם יעבירו את שינוי הרכב הוועדה לבחירות שופטים זה מאוחר מידי. ממשלה שלא תציית לבית המשפט זו ממשלה שלא צריך לציית לה. אני נגד סרבנות, אבל החוזה שהם חתמו עם מדינת ישראל הוא חוזה עם מדינה דמוקרטית. מדינה שמפסיקה לציית לצווי בתי משפט היא לא דמוקרטית, ואנשים לא ירצו לשרת מדינה כזו".

לפיד גם הגיב לשיחת הנזיפה של השגריר הישראלי בעקבות ביטול חוק ההתנתקות ואמר: "ישראל כבר אינה בעלת הברית הקרובה ביותר של ארה"ב, הם הצליחו לחסל את אחד הנכסים האסטרטגיים הכי גדולים שהיו לנו אי פעם. אין לנו יותר את הגיבוי של וושינגטון מפני שהם עושים את הדברים שכולנו ידענו שאסור לעשות, ושאם נתניהו לא היה כל כך חלש, הוא לא היה נותן להם לעשות את זה, כמו לעבור על הסכמים כתובים עם ארה"ב. העבירה את החקיקה אורית סטרוק, אדם שאף אחד לא היה נותן לו להיות שר לפני כמה חודשים, היא זו שהובילה את החקיקה, וזה נזק שהם גורמים לנו מול העולם כולו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים