שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יו"ר האופוזיציה: הצעתי לנשיא המדינה הצעת פשרה ש"תמנע קרע נורא בעם ישראל"
ראש האופוזיציה הודיע בפתח ישיבת סיעת יש עתיד, כי הציע לנשיא להקים ועדת פשרה נשיאותית ל"גיבוש הצעה אמיתית, מאוזנת ושקולה לתיקון מערכת המשפט"
יו''ר יש עתיד יאיר לפיד | צילום: ערוץ הכנסת

בפתח ישיבת סיעת יש עתיד היום (שני) הודיע יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד כי הציע לנשיא יצחק הרצוג להקים ועדה נשיאותית בלתי תלויה שתהיה אמונה על "גיבוש הצעה אמיתית, מאוזנת ושקולה, לתיקון ושיפור מערכת המשפט, ולהסדרת היחסים בין הרשות השופטת לרשות המחוקקת". לפיד הודיע כי הנשיא בוחן בימים אלה את ההצעה, וכי "אין חולק על כך שיש מה לתקן במערכת המשפט".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר לפיד בישיבת הסיעה: "אני מאמין ומקווה שהוועדה הנשיאותית אכן תוקם ותמנע קרע נורא בעם ישראל ואת הרס הדמוקרטיה שלנו. גם אנשים ששנים דיברו על רפורמה משפטית, מבינים שזו לא רפורמה", אמר יו"ר האופוזיציה וטען שאכן יש דברים לתקן במערכת המשפט. יחד עם זאת, לדעתו "רפורמה שאותה מוביל ראש ממשלה שנאשם בפלילים, ושרים שהם עבריינים מורשעים, היא רפורמה שאי אפשר להאמין לה".

עוד אמר לפיד כי תיקונים במערכת המשפט לא יכולה להתבצע בידי "מי שיש להם אינטרסים זרים, בחופזה, ובלי איזונים ובלי בלמים, וזאת כדי לפתור בעיות פוליטיות".

לדברי יו"ר האופוזיציה הוא שוחח על ההצעה עם הנשיא. לדבריו: "ועדה נשיאותית תוכל לשמוע את כל הצדדים, את בית המשפט, את הממשלה, את האופוזיציה, את האקדמיה. במקום הדהירה הפרועה שאנחנו רואים היום, היא תקיים הליך סדור שבסופו תונח על השולחן הלאומי הצעה מאוזנת שתשפר במקום להרוס, תתקן במקום לשבור".

הנשיא אישר את הפניה ומטעמו נמסר כי "כחלק משיחות שמקיים נשיא המדינה בשבועות האחרונים במטרה למנוע משבר חוקתי היסטורי ולעצור את המשך הפילוג בעם, שוחח הנשיא גם עם ראש האופוזיציה ח״כ יאיר לפיד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים