שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יו"ר האופוזיציה בתגובה לתקיפה באיראן: "עדיף שמדינת ישראל תעשה ולא תקשקש"
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר בראיון שהוא מתנגד לשיח עם הליכוד לגבי הרפורמה המשפטית: "פשרות? אני מסרב להעמיד פנים שמדובר בדיון אקדמי"
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד | צילום: חיים צח - לע״מ

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התראיין הבוקר (שלישי) ל-103FM, והמשיך לתקוף את הרפורמה המשפטית. לדבריו: "לא נפסיק להילחם ברחובות, בכנסת, בבתי המשפט ובכל מקום אפשרי. לקואליציה יש רוב ואם היא מחליטה שהיא מבטלת את הדמוקרטיה קשה מאוד לעצור אותה, בגלל זה צריך לכנס את כל הכוחות לעבוד ביחד בכל דרך אפשרית ובכל זירה אפשרית".

הוא תקף את הממשלה על הצעת החוק לשלילת אזרחות וגירוש מחבלים ואמר: "הייתי שר חוץ וראש ממשלה, בנושאים ביטחוניים למשל עשינו כל מה שחשבנו שנכון לביטחון ישראל, השופטים והיועצים המשפטיים לא הפריעו לנו בשום דבר. הם המציאו אגדה כדי להסביר למה הם לא מנהלים את המדינה".

עוד מבחזית החדשות

לפיד גם מתנגד לשיח עם הליכוד כדי להגיע להסכמות לגבי הרפורמה המשפטית: "פשרות? אני מסרב להעמיד פנים שמדובר בדיון אקדמי על מערכת המשפט, מדובר בניסיון של אדם עם תיקים פליליים חמורים ועבריין מורשע להנדס את הדמוקרטיה לטובתם האישית, זה לא ענייני, זה עבריינים שמנסים לכופף את הדמוקרטיה".

לפיד התייחס גם לתקיפה באיראן שיוחסה לישראל: "אנחנו עשינו לא מעט פעולות כאלה ולא רצנו לספר את זה. באופן כללי עדיף שמדינת ישראל תעשה ולא תקשקש. אני נותן הצעה בחינם שעדיף שמדינת ישראל תעשה ולא תקשקש, לכולם. זו הצעה טובה בחיים".

לפיד נתנגד לחוק דרעי החדש אותו מקדמת הממשלה. לדעתו: "זה לא חוקתי, זה יגיע לבית המשפט. הדבר הזה שעבריין מורשע מנסה שוב ושוב לחזור לשולחן הממשלה, אחרי שבית המשפט העליון כבר פסק שהוא לא יכול זה אבסורד גמור, ביזוי החוק. הם החליטו שהחוקים לא חלים עליהם".

לפיד הגיב לטענות הקואליציה כנגדו, לקראת פגישתו עם מזכיר המדינה: "אף פעם בחיי לא קרה שדיברתי נגד ישראל בפני אנשים זרים. לפני כמה ימים פגשתי משלחת של סנאטורים בכירים ואמרתי להם "תזכרו שהאהבה והנאמנות שלכם היא למדינת ישראל ולא לממשלת ישראל'".

עוד מבחזית החדשות

יו"ר האופוזיציה השיב לדברים שאמר אתמול סמוטריץ' כלפיו: "אני נלחמתי ב־BDS כשסמוטריץ' עוד היה נער גבעות, שלא יבלבל את המוח. אני נאבק למען מדינת ישראל כל חיי, יש להם את הטכניקה הזו שהם תמיד הופכים את השפה. כשהם מנסים לפרק את הדמוקרטיה הם קוראים לזה חיזוק הדמוקרטיה, כשהם מנסים לדרוס את בית המשפט הם קוראים זה חיזוק בית המשפט".

"כולם, כל הפטריוטים הישראלים שהקדישו את חייהם למדינה החליטו לפגוע במדינה? לא. מה שקורה באמת זה שהם שמו על השולחן רפורמה, סדרת חוקים מטורפת שתפגע בפרנסה של כל אזרח ישראלי, שתגרום להייטק לצאת למקומות אחרים, ואז הם אומרים 'מי שאשם זה מי ששם את העובדות על השולחן'",

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים