שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יועמ"שית הכנסת לטלי גוטליב: "הסנקציות חוקיות, אין מקום לעתירה לבג"ץ"
הליכוד הטיל בשבוע שעבר סנקציות על ח"כ גוטליב, לאחר שלא הסירה את מועמדותה לתפקיד בוועדה לבחירת שופטים | בתגובה איימה גוטליב לפנות לבג"ץ
בית משפט העליון | צילום: שאטרסטוק

היועצת המשפטית לכנסת שגית אפיק הודיעה היום (ראשון) לחברת הכנסת טלי גוטליב כי הסנקציות שהוטלו עליה בגין הפרת המשמעת הקואליציונית, לאחר שסירבה להסיר את מועמדותה לוועדה לבחירת שופטים, היו חוקיות. "לסיעה וליו"ר סיעה ישנן סמכויות להחיל מגבלות כלפי חבריה על מנת לאכוף משמעת קואליציונית, והן חלות גם במקרה הזה", כתבה אפיק. היועמ"שית לכנסת כתבה לגוטליב את הדברים בתגובה למכתב ששלחה לה חברת הכנסת, שבו התריעה כי בכוונתה לעתור לבג"ץ.

במסגרת הסנקציות, גוטליב לא תכהן יותר כחברה בוועדות הכנסת השונות, לא תוכל להעלות הצעות חוק, ולא תוכל לדבר בשם סיעת הליכוד במליאת הכנסת, עד הודעה חדשה.

עוד מבחזית החדשות

אפיק כתבה לגוטליב, כי אין מקום לדון בעתירה בעניין, בין השאר מאחר שטרם נקבעו מועדי המגבלות הפרלמנטריות. לטענת גוטליב מעשיה לא היוו הפרה של המשמעת הקואליציונית, וההחלטה על הסנקציות אינה חוקית.

אפיק קובעת כי ההחלטה על הסרת המועמדות של חברי הקואליציה התקבלה כהחלטה סיעתית ומחייבת משמעת: "התקבלה החלטה בקרב ראשי הקואליציה שלפיה כלל חברי הכנסת של הקואליציה יסירו את מועמדותם; כמו כן התקבלה החלטה של הסיעה, והוחלט להחיל משמעת סיעתית בעניינה של החלטה זו".

על הסנקציות שהוטלו על גוטליב, כתבה יועמ"שית הכנסת: "לסיעה וליו"ר סיעה ישנן סמכויות להחיל מגבלות כלפי חבריה על מנת לאכוף משמעת קואליציונית, והן חלות גם במקרה הזה". לדבריה, "ראוי שהסיעה תיקח במכלול שיקוליה, בעת קביעת המגבלות, גם את היותו של חבר הכנסת הבודד יחידה חוקתית ושלוח הציבור, כך שמגבלות אלו לא יחולו באופן גרוף וארוך טווח".

כאמור, גוטליב איימה לעתור לבית המשפט העליון נגד הסנקציות. "חובתי וזכותי לעבודה פרלמנטרית בכנסת. הציבור משלם לי בדיוק על זה. סתימת פי בסנקציות דרקוניות ובלתי מבוקרות היא נפסדת ובלתי חוקית .לאחר בירור בדבר אי סבירות ואי חוקיות ההחלטה בענייני, בכוונתי להגיש ליועמ"ש הכנסת התראה לפני פנייה לבג"ץ. הכנסת היא לא המערב הפרוע", אמרה.

בתגובה לסנקציות צייצה גוטליב: "אופיר כץ, מספר 32 ברשימת הליכוד, חייל נאמן, החליט לספר לתקשורת ולא לי כי יוטלו עלי סנקציות ובכללן הוצאה שלי מוועדות הכנסת. יפה לך אופיר. כבר ביררתי מול הייעוץ המשפטי כי אין מדובר בהפרת משמעת קואליציונית. אתה פעלת באופן ביריוני ונקמני. חבריי נאמני הליכוד אנא הזכירו לו שאתם רואים הכל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים