שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "יום חג": ברכות בקואליציה לאחר אישור ביטול עילת הסבירות
לאחר 40 שעות של דיונים הסתיימו ההצבעות בוועדת החוקה והחוק לאישור ביטול עילת הסבירות אושר לקריאה שנייה ושלישית | בקואליציה ברכו | באופוזיציה תקפו
יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט ח"כ שמחה רוטמן | צילום: ערוץ הכנסת

בוועדת חוקה חוק ומשפט אישרו אמש (רביעי) את החוק לביטול עילת הסבירות לקריאה שנייה ושלישית והוא יעבור לאישור סופי במליאה בשבוע הבא. חברי האופוזיציה הגיבו בזעם לאישור החוק ותקפו את חברי האופוזיציה. "בושה! יום עצוב לדמוקרטיה הישראלית. ימים שחורים בהיסטוריה של מדינת ישראל", כתבה חה"כ קארין אלהרר (יש עתיד). .

9 ח"כים הצביעו בעד ההצעה, ו-7 הצביעו נגד. ההצבעה החלה לאחר שהוועדה סיימה להצביע על ההסתייגויות לא פחות מ-27,000 הסתייגויות שהועלו חברי האופוזיציה.

עוד מבחזית החדשות

במהלך ההצבעה התחוללה מהומה במקום, כאשר חברי האופוזיציה שבדיון צעקו "בושה" לעבר חברי הקואליציה. חה"כ גלעד קריב (העבודה) הוצא מהוועדה לאחר שהתפרץ, הציג תמונות של בית הדין בהאג והאשים את רוטמן בהפקרת חיילי צה"ל.

יו"ר הוועדה, חה"כ שמחה רוטמן, אמר בישיבה: "אני מאוד מקווה שההתנהלות שהייתה פה במהלך ההצבעות לא תהפוך להיות הרגל בכנסת ושנדע איך לנהל מחלוקות בלי שבירת כלים. הייתה פה התנהגות מחפירה של חברי האופוזיציה שביזו וצעקו על עובדי כנסת".

המהומה פרצה כאשר יועצים פרלמנטריים של חברי כנסת ממפלגת העבודה התפרצו בצעקות לדיון ההצבעות, רגע לפני סיום ההצבעות על ההתסייגויות. יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי הגיבה: "גאה ביועצות וביועצים הפרלמנטריים של סיעת העבודה".

חבר הכנסת גלעד קריב (העבודה) תקף את חברי הקואליציה: "רוטמן ושותפיו דפקו הערב מסמר נוסף בארון של הדמוקרטיה הישראלית ושל שלטון החוק. אבל הם יגלו שהציבור הענק שיצא לרחובות לא יאפשר את קבורת החמור הזו ויתייצב להגנת הערכים עליהם הוקמה מדינת ישראל ולהבטחת העתיד שלה. למרות צהלות השמחה של חבורת ההרס, נפילת הממשלה בוא תבוא ומהר מהצפוי".

במהלך ההצבעה בוועדה, עורר קריב מהומה לאחר שנופף בתמונות בית הדין הבין-לאומי בהאג, והאשים את יו"ר הוועדה רוטמן בהפקרת חיילי צה"ל: "זה יהיה רשום על שמך" אמר קריב. בעקבות הדברים, הוא הוצא מאולם הוועדה. בתגובה הוא כתב "חבורת ההרס החצופה הזו, שמכנה מפקדים וחיילים אנרכיסטים עסוקה בלהצעיד אותם אל המקום הזה בדיוק".

חברת הכנסת מירב בן ארי (יש עתיד) הוסיפה: "אנחנו כאן, עוד לא נגמר, יותר מ-40 שעות של דיונים בתוך וועדות חוקה וכנסת במקביל אבל זה עוד לא נגמר, בשבוע הבא נמשיך להיאבק עד הרגע האחרון בחוק הגרוע הזה וננצל את כל הכלים הפרלמנטריים שעומדים לרשותנו".

עוד מבחזית החדשות

לפני תחילת ההצבעה, תקף חה"כ זאב אלקין את חברי הקואליציה בוועדה: "התאריך הזה בלוח העברי יהיה יום עצוב דווקא למי שמאמין בצורך ברפורמה משפטית כי אתם קוברים להרבה שנים את הסיכוי לרפורמה נכונה ואמיתית להרבה שנים".

לעומת זאת, בקואליציה בירכו על אישור החוק, וכינו אותו "יום חג". יו"ר הקואליציה אופיר כץ כתב: "עשינו את זה. יום חג לדמוקרטיה ולכל ישראל! תודה רבה ליו"ר הוועדה המסור שמחה רוטמן על העבודה הקשה, ביום שני במליאה!". רוטמן השיב לו: "ההתגייסות שלך ושל הקואליציה יחד – הייתה התנאי הבסיסי שנגיע לרגע הזה".

חבר הכנסת אריאל קלנר (הליכוד) פרסם גם הוא תמונת סלפי עם רוטמן, ובירך: "אחרי לילה לבן ועוד יום של הצבעות, העברנו לקריאה שניה ושלישית במליאה! "

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כתב: "אני מברך את חברי יו"ר וועדת חוקה חוק ומשפט חה"כ שמחה רוטמן על אישור החוק לצמצום עילת הסבירות במתווה השופט סולברג לקריאה שנייה ושלישית בוועדה. שמחה ניהל את הדיונים במקצועיות מול התפרעויות והטרלות של האופוזיציה ועשה זאת בשליחות כולנו. תודה שמחה!".

הצטרפו ועקבו אחר

18 תגובות

  1. יום חג , שימותו כל השונאים והקנאים . כל הכבוד ליו"ר שמחה רוטמן ולכל החברים בימין . אנחנו עכשיו יודעים שסוף סוף דואגים לנו ולכבוד שלנו . תודה לכם ותמשיכו עם כל הרפורמה .

  2. מטומטמים, תשעה באב זה לא חג.
    זה היום בו חרבו 2 בתי מקדש. אסור להרוס את הבית השלישי. גם לא בשביל ראש ממשלה מושחת.

  3. מטומטמים, תשעה באב זה לא חג.
    זה היום בו חרבו 2 בתי מקדש. אסור להרוס את הבית השלישי. גם לא בשביל ראש ממשלה מושחת.

  4. עם שלא מסוגל להכיל את מדינתו מדינת היהודים מה שהיה הוא מה שיהיה חורבן בית שלישי קרוב היום ..עכשיו אפשר להבין את החורבן

  5. שמחה רוטמן משמיד העם היהודי.
    בחיים אדם אחד לא עשה כל כך הרבה נזק לעם היהודי
    "שתתייבש" בכנרת כמו ביבי

  6. שמחה רוטמן שה' יברך אותך. סוף סוף חייב לשים סוף לשלטון השמאל שלא יטדע להפסיד בבחירןת ומנסה להלחם כאילו המדינה שייכת לאנשי שמאל בלבד, אנשי ימין שווים לא פחות מאנשי שמאל, אנשי ימין הם לא סוג ב במקרה הטוב, העם אמר את דברו ועכשיו חייב לחוקק כמה שיותר חוקים ימניים ולא להכנע לשמאל שמוכן ללכת למלחמת אחים. בהצלחה רבה קואליציה יקרה …

  7. בהצלחה .. הדרך עוד ארוכה נגעי ה0מאל ב70 שנות הדיקטטורה שלהם העירו את ישראל משנתם ..

    1. עם שלא מסוגל להכיל את מדינתו מדינת היהודים מה שהיה הוא מה שיהיה חורבן בית שלישי קרוב היום ..עכשיו אפשר להבין את החורבן

  8. יום עצוב למדינת ישראל האקס דמוקרטית,מדינה שלמה גוייסה להוציא את ראש הממשלה מהמשפטים שלו .
    איך כבר לא זוכרים את הצוללות ושאר מעלליו.
    ארדואן,אורבן,פוטין,ביבי

  9. שמחה רוטמן אתה טירורסט מחריב את המדינה אתה נחש שזוחל לאט לאט לחורבן הבית ומי שמחריב את המדינה אין הבדל בינו לבין טירורסט בעזת השם לגהנום אלוהים ירדוף אותך עד סוף ימי חייך

      1. הרסו את המדינה יום עצוב למדינת ישראל תתביש לך רוטמן וביבי מושחתים אתם וכל הקואלציה נחכה מתי שהיו בחירות נעיף אותכם לכל הרחות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים