שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יום השיבוש: עשרות עצורים, עימותים אלימים בין השוטרים למפגינים
מלחמות היהודים - תיעוד
אירועים אלימים נרשמו בהפגנות ברחבי הארץ | המשטרה משתמשת בפרשים ובמכת"זיות בניסיון להשליט סדר | יותר מ-40 עצורים, בהם שני צלמי עיתונות
פרשים מול מפגינים | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

אלפי מפגינים החלו למחות משעות הבוקר (שלישי) נגד קידום חוקי הרפורמה המשפטית. המוחים ניסו לחסום צירים מרכזיים ועימותים אלימים התפתחו בינם לבין כוחות הביטחון.

המשטרה פועלת בין היתר באמצעות פרשים ומכת"זיות. המוחים שנעצרו הובלו לניידות המשטרה. שני צלמי עיתונות של הארץ וידיעות אחרונות נעצרו במהלך המחאות ברחבי הארץ. לטענת המשטרה, צלם ידיעות אחרונות תקף את אחד השוטרים בפניו.

מעצר מפגינים | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

ערוץ 14 טוען כי במהלך ההפגנות המוחים תקפו את כתב וצלם הערוץ שהיו במקום. לדבריהם, המוחים התגודדו סביבם, קראו לעברם קריאות וחיבלו במצלמה שלהם. מהערוץ נמסר כי תלונה תוגש במשטרה.

יו"ר ארגון העיתונאים נורית קנטי מסרה בתגובה כי: "על מפכ"ל המשטרה מוטלת האחריות להבהיר לכל השוטרים הפרוסים בשטח כי העיתונאים הנמצאים במוקדי ההפגנות ומסקרים אותן, מבצעים את שליחותם הציבורית. התמונות של צלם ידיעות אחרונות גיל נחושתן מובל לניידת באזיקים ושל צלם הארץ רמי שלוש, מוטח לארץ ומעוכב לדקות ארוכות, הן בלתי נסבלות".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר היום: "בשבועות האחרונים אנשי המחאה איימו שהם ישתקו את מדינת ישראל, שהם יעלו שלב נוסף בהפרת החוק. ואכן, היום הם חצו את כל הגבולות והקווים האדומים. למנוע מאמבולנסים לעבור ולהגיע ליעדם – זה סיכון חיים של אנשים בנתיב תחבורה. אני דורש מהיועצת המשפטית לממשלה: תפסיקי לתקוע מקלות בפעולות האכיפה של המשטרה! תפסיקי לתת גב לאותם פורעים! תתחילי לאכוף את החוק".

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים