שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יום השיבוש: היערכות המשטרה בתום הערכת מצב
אפס סובלנות
בהפגנות המחאה מחר לא תהיה "סלחנות" לחסימות כבישים | כל צי האופנועים של המשטרה יגויס להקפצות במקרים של שבושי פתע | הוראות חד משמעיות בנתב"ג
מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי | צילום: נעם מושקוביץ דוברות הכנסת

לקראת יום השיבוש מחר (שלישי) החליטה המשטרה להחמיר את האכיפה, באירועי המחאה נגד הרפורמה המשפטית. הערב דווח ב"המהדורה המרכזית" כי השוטרים יהיו פחות סלחנים לחסימות ולהפרות סדר, עם שורה של שינויים ברחבי הארץ. סך הכול ישתתפו מחר כאלפיים שוטרים ולוחמי מג"ב בפעולות האכיפה.

במסגרת ההיערכות לחסימות כבישים, הוחלט במשטרה שכל צי האופנועים והקטנועים של המשטרה יגויס לטובת הקפצה מהירה של צוותים לחסימות פתע ולאירועים חריגים. בתוך הערים תתאפשר חסימת כבישים, אך במשטרה מבהירים שכל ניסיון לחסום צירים מרכזיים וכבישים בין-עירוניים יתקל ביד קשה. גורם במטה הארצי אף מסר: "מחר נפעל עם "פתיל קצר".

עוד מבחזית החדשות

אחד ממוקדי המחאה המרכזיים מחר צפוי להיות בנתב"ג, שם הציבה המשטרה למפגינים שני תנאים: איסור כניסה מוחלט לטרמינל 3, ואישור להפגין רק במתחם שנקבע לכך. כל הפרה תגרור עיכוב או מעצר.

המפגינים ליד בתיהם של נבחרי הציבור יורשו לעמוד במרחק של 300 מטרים מהבית. הנחייה נוספת של המשטרה היא, שבכל הפגנה בה תהיה חריגה יעוכבו או יעצרו גם מארגני המחאה ותוטל עליהם האחריות. לראשונה, מתכוונים במשטרה ובמשרד לאיכות הסביבה לאכוף מחר גם הקמת רעש חריג באזורי מגורים באמצעות דוחות וקנסות.

עוד מבחזית החדשות

בהערכת מצב שהתקיימה היום במשטרה, הוגדר "מסמך תנאים" להפגנות בנתב"ג ביום השיבוש. התנאי הראשון הוא איסור כניסה לאולם הנוסעים בטרמינל 3, והתנאי השני, מחאה בשטח שיגודר על ידי המשטרה מבעוד מועד. מדדי ההצלחה שהגדירו במשטרה הם שלא יהיו עיכובים בטיסות, ושכל הנוסעים יגיעו בזמן לטיסתם.

בהודעת המפכ"ל לאחר הערכת מצב נמסר כי "ממשלת ישראל פועלת בשוויוניות ובשיקול דעת על פי מדרגים גבוהים ובהתאם להתפתחויות שיקול הדעת של המפקדים בשטח. זאת, ללא הבדלים או נהלים שונים, בגזרות השונות ועם אפס סובלנות לגבי אירועי אלימות. לגבי פגיעה בשוטרים או פגיעה בסמלי שלטון. על הדברים האלה אנחנו לא נעבור לסדר היום. הצלחה של האירוע מבחינתי זה אפס נפגעים, לא מצד השוטרים ולא מצד המוחים באשר הם".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. במקום לשמור על המדינה ממחבלים אנשים בורים יוצאים להפגין לוקחים את כל צומת הלב של המדינה והשוטרים וככה יש לא עלינו פיגועים!! איפה הראש שלכם תקוע?!! רק בעצמכם!!! בגללכם דם של יהודים נשפך מפגינים חסרי דעת לכו תפגינו ליד הכפרים, ליד בתים של ערבים פה בישראל ששונאים אותנו!!! זה יותר יעיל!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים