שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "יום השוויון": הפגנה מחוץ לביתו של בן גביר ו"לשכת גיוס" בבני ברק
שיבושים צפויים בצמתים ברחבי הארץ | המארגנים מוחים על הרפורמה המשפטית ועל הפטור מגיוס לבני הישיבות | "חוק ההשתמטות הוא חלק מהדיקטטורה"
הפגנה בתל אביב | צילום: אמיר גולדשטיין

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר צייץ הבוקר (חמישי) בחשבון הטוויטר לגבי מחאת "אחים לנשק" שהתקיימה מול ביתו שבקרית ארבע. "כמה עשרות מפגינים מהשמאל הקיצוני בשליחות אהוד ברק הגיעו הבוקר להפגין בכניסה לבית שלי", כתב. "זו חלוקה טובה: אתם תמשיכו לצעוק ולשנוא אנחנו נמשיך לעבוד למען עם ישראל".

עשרות אנשי מחאת המילואימניקים "אחים לנשק" הגיעו הבוקר לקריית ארבע כדי להפגין מחוץ לביתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר "3 חודשים, 78 נרצחים – אשם אחד", נכתב במיצג המחאה שנפרס במקום.

עוד מבחזית החדשות

אנשי מחאת המילואמניקים "אחים לנשק" הגיעו הבוקר גם לבני ברק, שם הקימו "לשכת גיוס" ב"קריאה לאחינו החרדים לחתום על חוזה חדש עם המדינה ולקחת חלק בנטל השירות".

מטעם מארגני המחאה נמסר כי: "ההפיכה המשטרית קורעת את העם, חוק ההשתמטות הוא חלק מהדיקטטורה. נגמרו הימים בהם יש משרתים ומשתמטים. נילחם עד שכל אזרח בישראל ישרת בצבא או בשירות אזרחי, בין אם הוא חרדי או חילוני, ערבי או יהודי. רק כך נחלוק בנטל, ורק כך נביא לפיוס אמיתי בעם".

בשעה זו, נערכת תפילת שחרית המונית מול ביתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שבקדומים, בהובלת עשרות מובילי דעה מהמגזר הדתי-לאומי, בשיתוף פעולה עם ארגון "דתיים. ציוניים. דמוקרטים" ו"אחים לנשק". "ציונות דתית אמיתית מחזקת את הצבא והעם ולא מובילה לחורבן. ציונות דתית אמיתית נושאת בנטל, לא מנציחה את השטייטל. ציונות דתית אמיתית לא יכולה לתמוך בפטור מלא לחרדים", נמסר מטעם משתתפי המחאה.

"יום השיוויון הלאומי" נפתח במיצג נגד טיפול הממשלה ביוקר המחייה. מי המזרקה בתל אביב נצבעו בלבן וחבילת קורנפלקס הושלכה אליה. פעילי המחאה שהשתתפו במיצג מסרו כי: "הממשלה הנוכחית אמרה שתדאג לחינוך חינם מגיל 0, הבטיחה שתוריד את מוצרי המזון הבסיסיים והדלק – הבטיחה לדאוג לנו ולהוריד את יוקר המחיה. אזרחי ישראל לא מעניינות ומעניינים את הממשלה. היא לא דואגת לחיים שלנו ליטרלי ופרקטיקלי".

"במהלך היום, צפויות מחאות בעשרות יישובים וצמתים, צעדות ושיירות, וחסימות של כבישים מרכזיים. המפגינים ינסו ככל הנראה לעצור את התנועה בכביש 6, כביש 2, נתיבי איילון ועוד. עד כה המסרים, התמקדו בעיקר ברפורמה המשפטית, אך כעת המוקד יהיה גם חוק הגיוס.

"נתניהו חזר להסית והשרים הודיעו שמטרתם להעביר את חוקי הדיקטטורה עוד במושב הזה", מסרו מארגני המחאה. "רק המחאה יכולה למנוע מממשלת החורבן להרוס את צבא העם, הכלכלה ולמנוע את הקרע בעם".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים