שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » יום השואה הבינלאומי: נשיא המדינה יצחק הרצוג ינאם בפרלמנט האירופי
הנשיא הרצוג ייצא לביקור בן יומיים בבלגיה במהלכו ייפגש עם המלך פיליפ, נשיאת הנציבות האירופית, נשיאת הפרלמנט האירופי ומזכ"ל נאט"ו | הרצו ינאם בפרלמנט האירופי
נשיא המדינה יצחק הרצוג | צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג יצא היום (רביעי) לביקור בן יומיים בבלגיה, שבמהלכו ייפגש עם המלך פיליפ וינאם בפרלמנט האיחוד האירופי, בכינוס לציון יום השואה הבינלאומי. בביקורו ייפגש הרצוג גם עם נשיאת הנציבות האירופית, נשיאת הפרלמנט האירופי, מזכ"ל נאט"ו ונציגי הקהילות היהודיות של בריסל ואנטוורפן.

את הביקור יתחיל הרצוג בארמון המלך בבריסל, שם יתקבל על ידי המלך פיליפ לפגישה אישית. בהמשך יגיע הרצוג לבית הספר היהודי "גננו" וייפגש עם תלמידי בית הספר. הרצוג צפוי להיפגש גם עם נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, לפגישה אישית ויפקוד את בית הכנסת הגדול של בריסל, שם יפגוש את חברי הקהילה היהודית בבריסל ואנטוורפן.

עוד מבחזית החדשות

ביום השני לביקור יתארח הנשיא בפרלמנט האיחוד האירופי כאורחה של נשיאת הפרלמנט, רוברטה מטוסלה, בפרלמנט יהיה הרצוג הנואם המרכזי בפני חברי הפרלמנט וניצולי שואה בכינוס מיוחד לרגל יום השואה הבינלאומי. בהמשך היום ייפגש הנשיא עם מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, ועם פורום שגרירי המדינות כדי להעביר את תמונת המצב בישראל.

לקראת נסיעתו אמר הרצוג כי "זהו ביקור מדיני חשוב ויוצא דופן במוסדות האיחוד האירופי. בלגיה היא ידידה קרובה של ישראל ואני בטוח שהפגישות עם המלך ובכירי הממשל יהוו זרז לשיתופי פעולה רבים איתה. המשכו של הביקור, באיחוד האירופי, הוא בעל משמעות ייחודית. למערכת היחסים של ישראל עם מדינות אירופה ועם מוסדות האיחוד יש השפעה כמעט על כל תחום בחיינו כעם וכמדינה, מכלכלה וביטחון, ועד אקדמיה, מדע, תרבות ועוד. ביקורי ופגישותיי, כורכים זה בזה את לקחי העבר ואת החזון לעתיד המבטיח של השותפות בין ישראל למדינות אירופה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים