שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יום הזיכרון 2023
יום הזיכרון יתקיים השנה בצל חשש מעימותים ומחאות בבתי העלמין הצבאיים | במהלך השנה האחרונה נוספו 59 חללים למניין הנופלים במערכות ישראל
| צילום: בית הלוחם

היום (שני) בשעה 20:00 ייפתחו אירועי יום הזיכרון עם צפירה באורך דקה שתשמע ברחבי הארץ, ולאחר מכן יחלו עצרות הזיכרון. הטקס המרכזי יתקיים ברחבת הכותל המערבי בירושלים במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי.

מחר בשעה 11:00 תישמע צפירה באורך שתי דקות, ולאחריה יחלו טקסי הזיכרון הממלכתיים ב-52 בתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ. הטקס המרכזי יתקיים בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל בירושלים במעמד נשיא המדינה הרצוג וראש הממשלה נתניהו. לאחר הצפירה, יחלוף מעל בית העלמין הצבאי והיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל מטס מיוחד של מטוסי קרב במבנה חסר.

עוד מבחזית החדשות

לבית העלמין הצבאי בבאר שבע צפוי להגיע השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, למרות התנגדות חלק מהמשפחות השכולות. על רקע המחאות הצפויות בבתי העלמין נגד הגעתם של נציגי ציבור וביטול השתתפותם של חלק מהם, נציגי משרד הביטחון קיבלו אתמול "מכתב הנחיות" מאגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון. ובו נכתב: "בכל מקרה שאתם נחשפים לאירוע חריג במהלך הטקס, הנכם מתבקשים לדווח מיד לכוח המשטרה והאבטחה המצוי במקום שתפקידו לטפל באירוע".

"הנכם נציגי ציבור המחויבים לשמירה על ערך הממלכתיות ולפיכך עליכם להימנע מכל מעורבות שעשויה לפגוע במעמד הלאומי והרגיש", הוסיפו באגף משפחות והנצחה. "עומד בפנינו אתגר שברגישות נוכל לו באמצעותכם נציגי המשרד בבתי העלמין השונים".

בצעד חריג, פרסם גם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי טור שבו הדגיש את הצורך באחדות העם. "באיפוק ובשקט יש עוצמה מחרישת אוזניים, וההתייחדות עם זכר יקירינו שנפלו לא תוכל להתקיים תחת שאון הוויכוח", כתב. לדבריו, עצמאותנו מתעצבת במקום הזה שבו נפגשת הבחירה בחיים עם הנכונות למוסרם "למען ההגנה על המדינה".

עוד הוסיף הרמטכ"ל ״עצמאותנו מתעצבת במקום הזה, שבו נפגשת הבחירה בחיים עם הנכונות למוסרם למען ההגנה על המדינה. אני נוכח מקרוב, ובכל פעם מחדש, עד כמה כואבת משפחתו היקרה של יונתן את נפילתו. כמותה כואבות משפחות רבות בישראל, כי לשכול אין כתובת. הוא עלול להידפֵּק על דלתה של כל משפחה שבניה ובנותיה משרתים בצבא״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים