שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "יום ההתנגדות": עדכונים שוטפים על המתרחש ברחבי הארץ הבוקר
המחאות מתקיימות ב-130 מוקדים ברחבי הארץ | בנתב"ג ינסו המפגינים לחסום את צירי התנועה המובילים לשדה | בתל אביב ינסו לרדת לנתיבי איילון | אלפי שוטרים פרוסים
הפגנה בתל אביב | צילום: רשתות - שימוש לפי סעיף 27א לחוק

"יום ההתנגדות" נפתח הבוקר (חמישי) בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית בכ-130 מוקדים ברחבי הארץ מצפון ועד דרום. במסגרת המחאות, צפויים שיבושים רבים וחסימות צירים מרכזיים באזורים שונים. המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים של אלפי שוטרים, ותסגור את הירידות לנתיבי איילון כבר משעות הבוקר המוקדמות.

המוקד העיקרי של המחאה צפוי להיות בנתב"ג, שם ינסו המפגינים לעכב את נסיעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו לרומא, על ידי הפרעה לדרכים המובילות לטרמינל. בעקבות זאת, קיים אתמול מפכ"ל המשטרה הערכת מצב, ובה הוחלט כי כל נהג שיאט את הנסיעה במכוון באזור נתב"ג או בכבישים ראשיים אחרים, ייקנס בסכום של 500 שקלים ו-4 נקודות. את ההחלטה יאכפו שוטרים שיוצבו במקום.

עוד מבחזית החדשות

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי נמצא בשעה זו במרכז השליטה של אגף התנעה ומקבל עדכונים שוטפים מקציני המשטרה.

במקביל הגיע השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לנמל התעופה בן גוריון. השר עורר מהומה כאשר קרא לעבר המפגינים: "לא ניתן לכם לחסום, לא תהרסו את המדינה, אנרכיסטים".

עומסי תנועה כבדים בתל אביב. עשרות מפגינים צועדים על הכביש ברחוב אבן גבירול. כמו כן, העליות והירידות למחלף השלום נחסמו לתנועה משני הכיוונים.

בנוסף, מפגינים חסמו את התנועה בצומת שבעת הכוכבים בהרצליה. שיבושי תנועה גם בכביש 40, באזור המועצה האזורית דרום השרון. כמו כן, חסמו המפגינים את צומת רעננה ואת כביש החוף מאזור בית ינאי לכיוון דרום. המשטרה מבקשת מהציבור להימנע מחסימת צירי התנועה המובילים לנתב"ג בשל החשש כי כוחות הביטחון וההצלה לא יוכלו לטפל באירוע חירום במקרה הצורך.

רועי נוימן, ממארגני המחאה, התראיין הבוקר בתוכנית "שבע תשע" והדגיש בפני לגיא פלג וניסים משעל: "מי שצריך להגיע לטיפול רפואי, ניתן לו לעבור. כשמנסים להפוך את ישראל לדיקטטורה, אנשים יצטרכו להגיע שעה יותר מאוחר לעבודה או להתעכב בדרך עם הילדים לביה"ס. זה מחיר ששווה לשלם".

המשטרה עצרה את סגן-אלוף (במיל') רון שרף, מפקד הגיבושים של סיירת מטכ"ל, בעקבות חסימת הכניסה למשרדי פורום קהלת במהלך הפגנת המילואימניקים בירושלים.נאנשי מחאת המילואימניקים פרצו למשרדי פורום קהלת בירושלים וחסמו את דלת הכניסה, משטרה הוזעקה למקום. במקביל, מפגינים נוספים הניפו שלטים מחוץ לבניין וצעקו: "בוקר טוב לפורום קהלת, שחושבים שהם מנהלים את המדינה. באנו לעשות תיקון".

לדברי המפגינים "אנשי קהלת הם המוח, המנוע והממון שמאחורי המהפכה המשפטית", "הם אלו שקבעו את המטרות, ניסחו את החוקים, מגנים עליהם בוועדות הכנסת. זה ארגון ימיני קיצוני, לאומני ומשיחי, שמקדם הדרת נשים ומחזק את הזהות היהודית של ישראל על חשבון הדמוקרטיה. הם מקדמים סדר יום קפיטליסטי קיצוני ששולל את מדינת הרווחה וחותרים למדינה יהודית שמתמצתת את הדמוקרטיה".

יו"ר ועדת חוקה ח"כ שמחה רוטמן הבהיר בריאיון לגיא פלג וניסים משעל כי למרות "יום ההתנגדות", ימשיך בחקיקה כסדרה. לדבריו "אנחנו מתקדמים בעזרת השם בחקיקה – זה מה שנדרש וזה הדבר שטוב לכלל מדינת ישראל. זו לא שאלה בכלל". בנוסף טען רוטמן כי מתנגדי הרפורמה לא מעוניינים בהידברות. לטענתו "הם מנסים לחסום כל פשרה ויוצאים מגדרם כדי שיהיה פה מדבר חוקתי. הם מחכים לזה ורוצים את זה".

עוד מבחזית החדשות

מארגני המחאה הודיעו על מסיבת עיתונאים שתתקיים היום בצהריים באוהל התנועה לאיכות השלטון בכיכר אגרנט שבירושלים. במסיבת העיתונאים יתייחסו הדוברים ל"מתווה הנשיא" ויסבירו את העקרונות והתנאים המרכזיים שגובשו בשיתוף משפטנים בכירים במטרה להביא לפתרון המשבר. באירוע ישתתפו בין היתר, המשנה לנשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופטת איילה פרוקצ'יה, עו"ד ד"ר אליעד שרגא ויו"ר התנועה לאיכות השלטון, ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו.

במקביל, קראו היום מאות חברי ליכוד וראשי סניפים להמשיך את החקיקה בלי להתפשר. במכתב תמיכה שפרסמו כתבו כי לדעתם "התיקונים יחזקו את הדמוקרטיה ואת הכלכלה הישראלית, וכן תחזיר לבית המשפט ולמערכת המשפט כולה את אמון הציבור". עוד הוסיפו כי "זוהי הזדמנות היסטורית להשבת האיזון שהופר בין הרשויות למצב המקובל ברוב הדמוקרטיות בעולם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים