שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יולי אדלשטיין: "לא יודע למי הצביע נתניהו, אין וודאות לגבי ההצבעה של אף אחד"
אחרי דרמת ההצבעה בכנסת, אדלשטיין אינו מאשר ואינו מכחיש שהצביע לאלהרר | לגבי השיחות בבית הנשיא: "קרע בעם זה הדבר הכי גרוע"
יולי אדלשטיין יו"ר ועדת חוץ וביטחון | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

אחרי ההצבעה הדרמטית השבוע בכנסת, התראיין הערב (מוצ"ש) יושב ראש ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין ל"פגוש את העיתונות".

בפתח הריאיון אמר נשאל אדלשטיין מה לחש לבני גנץ ולחילי טרופר אחרי ההצבעה. אדלשטיין: "5 דקות לפני כן התקשר אליי מישהו שיודע ומעורב ואמר לי שגנץ ולפיד חד משמעית מפוצצים את המשא ומתן. אז הצבעתי, ולאחר מכן ניגשתי לגנץ ואמרתי לו: 'אל תמהרו לפוצץ את המו"מ".

עוד מבחזית החדשות

לשאלה למי הוא הצביע, ענה אדלשטיין: "אני לא מתכוון להסביר למי הצבעתי, כי אז כל תשובה שאתן – יגידו: אי אפשר להאמין לו כי הוא עושה את זה בדיעבד, או כדי לברוח מן הכעסים, או לקחת את הקרדיט על מה שקרה".

המראיין הקשה ושאל את אדלשטיין, למי לדעתו הצביע נתניהו, והוא הגיב: "תצטרכו לשאול את נתניהו. אין לי ודאות לגבי ההצבעה של אף אחד".

המראיין ציין כי אדלשטיין שילם את מלוא המחיר הפוליטי כשאמר בחודש מרץ האחרון שלא יוכל לתמוך במלוא הרפורמה במתכונתה ההיא מהטעם של ההשלכות בביטחון ובכלכלה. ואז שאל, למה אתה חושש לומר עכשיו אני הצבעתי לקארין אלהרר?

ואדלשטיין השיב: "אני לא מאשר ולא מכחיש למי הצבעתי ולא רוצה להיכנס לנושא הזה. במהות, אני מאוכזב וכועס כי כרגע אין סיבה לפוצץ את השיחות, יש עוד חודש לנהל את השיחות. אני לא כל כך מבין את הטקטיקה של האופוזיציה כי הם מחזקים את הקואליציה שאומרים "נלך בכל הכוח".

עוד שאל המראיין את אדלשטיין, הקו שאתה, דוד ביטן ויואב גלנט הובלתם כשאמרתם לעצור את השיחות ולהידבר עם הצד השני, אפשר לומר שאתה היית הפראייר השימושי.

"אין בעיה להיות פראייר שימושי כל עוד אתה לא אידיוט שימושי. אם יש סיכוי למצות את האפשרויות להידברות, אני עשיתי הכל. שילמתי את מלוא המחיר הפוליטי ואני עדיין בחיים, אז גם חברי כנסת נוספים יכולים לשלם את המחיר הפוליטי הנדרש, שלהערכתי הוא לא כזה גדול. אם באמת אף אחד לא יחזור לשיחות, והרי יש דברים בקונצנזוס מאוד רחב הקשורים ליועמ"ש ולעילת הסבירות, אז אפשר להעביר אותם ויהיה להם רוב".

בנוסף טען אדלשטיין "בינואר אמרתי שאנחנו מתרסקים ב-140 קמ"ש לתוך הקיר, עשינו הכול לא נכון, אמרנו דברים מיותרים. צריך לעשות שינויים במערכת המשפט, אבל צריך לעשות זאת אחרת: לא במינון שהוצע ולא בכל התחומים שהוצעו. בהתחלה אמרו שאני בוגד ושאין לי מקום בליכוד, בהמשך שמענו דברים דומים גם מראש הממשלה ומשר המשפטים. במקום לחזק את אלה שאמרו "במילא לא היה עם מי לדבר" צריך להמשיך להידבר".

לשאלה האם ימשיך לתמוך בעילת הסבירות אם הוא יחשבו שבבית הנשיא לא קורה שום דבר, למרות שקרא להקפאת הרפורמה, השיב אדלשטיין: "העמדה הבסיסית לא השתנתה. אמרתי עוד בינואר, קרע בעם זה הכי גרוע. הדבר השני הגרוע הוא שנצא עם אפס שינויים במערכת המשפט, כי אז יתקבע הרעיון שאסור להתעסק עם מערכת המשפט, גם כשרוצים שינויים חיוביים".

עוד נשאל אדלשטיין האם לדעתו ראש הממשלה נגרר לרפורמה או שזה היה בהסכמתו והוא השיב: "אני לא יודע, לא ישבתי בחדרים הסגורים באותם הימים עם אף אחד מהם". לגבי הזמנת נתניהו לישיבת הקבינט של מבצע "מגן וחץ" אמר אדלשטיין: "הלכתי מתוך אחריות, אני יושב-ראש ועדת חוץ וביטחון. היה לי חשוב לראות את הדיונים מבפנים ולהבין מה קורה שם".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. שתי תובנות:
    האחת: אדלשטיין בטוח הצביע לאלהרר, שאם לא הוא בוודאות היה מכחיש.
    השניה: כנראה שאפשר לומר ה'רפורמה ז"ל' כי אם אדלשטיין מתנגד כי הוא חושש מקרע בעם אז לא חסר עוד כמה ביטנים למיניהם ואז ביבי (אולי אפילו ישמח) יוריד את ה'רפורמה מסדר היום וחסל!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים