שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "יהיה איזון שיכריח להתמקד במטרות"
לפיד "מציג ממשלה"
יו"ר יש עתיד: "יהיו בממשלה שאנחנו מנסים להקים 3 מפלגות ימין מובהקות, שתי מפלגות מרכז ושתי מפלגות שמאל ציוני. זה אומר שאף אחד לא יקבל את כל מה שהוא רוצה"
תגיות:
יו"ר יש עתיד יאיר לפיד | צילום: אלעד גוטמן

למרות שראש הממשלה המכהן ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו קיבל את המנדט להרכבת ממשלה, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד סבור שהוא ייכשל וכבר ממהר להציג בפני הציבור את "הממשלה שננסה להקים".

לדבריו, "השלב הראשון לא פעל לטובתנו. נתניהו קיבל את המנדט ראשון. חבל, אבל זה לא אומר שאנחנו מפסיקים לעבוד. המטרה היתה ונשארה אחת: להקים ממשלת הסכמה לאומית, שתטפל במשבר העמוק שאנחנו נמצאים בתוכו. ישראל היא מדינה פצועה. כלכלית, חברתית ולאומית. תפקידנו לעשות הכל כדי לשנות כיוון".

"בימים האחרונים מתקיים דיון תקשורתי זועף, רצוף עלבונות, בשאלה אם זו תהיה "ממשלת ימין" או "ממשלת שמאל". התשובה היא שזו תהיה ממשלתם של הישראלים המודאגים. אלה שחושבים שכרגע הרבה יותר חשוב לדאוג לפרנסה ולשלום-בית בחברה הישראלית. החשדנות לא תוביל אותנו לשום מקום. עלינו לבצע "קפיצת אמונה". לבנות ממשלה שמבוססת על כך שאנחנו מאמינים בכך שגם אנשים אחרים, שחושבים אחרת, מעוניינים שיהיה פה טוב".

"יהיו בממשלה שאנחנו מנסים להקים 3 מפלגות ימין מובהקות (ימינה, תקווה חדשה וישראל ביתנו), שתי מפלגות מרכז (יש עתיד וכחול לבן) ושתי מפלגות שמאל ציוני (העבודה ומרצ). זה אומר שאף אחד לא יקבל את כל מה שהוא רוצה, אבל יהיה איזון שיכריח אותנו להתמקד במטרות מעשיות: תקציב, בריאות, חינוך, הצורך הדחוף להוריד את הלהבות בחברה הישראלית. בדרך, עלינו לשנות גם את שיטת הממשל הפגומה שלנו".

"איש לא יזנח את האידיאולוגיה שלו, אבל כרגע יש לנו בעיות דחופות יותר. הילדים לא היו השנה בבית הספר, בתי החולים קורסים, אנחנו צריכים להיערך ליום שבו מאות אלפי ישראלים יפסיקו לקבל דמי אבטלה. הבעיות האלה אינן של ימין ושמאל, אלא של אנשים אמיתיים שיש להם חיים אמיתיים. הן לא יפתרו בידי כותרות, אלא בידי שרים שבאים לעבוד".

"כלי העבודה העיקרי של ממשלה כזו יהיה היכולת לדבר ולמצוא פתרונות. רק בשביל זה כדאי לנו שהממשלה הזו תקום. כדי שאנשים יבינו שגם מי שחושב אחרת מהם, יכול לרצות בטובתם. הממשלה הזו תהיה מבוססת על כבוד הדדי אזרחי ישראל מוכרחים לראות מולם מנהיגים שיודעים לשים בצד את המחלוקות ולפעול למען מטרה משותפת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים