שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » יהודי קייב התאחדו בתפילה למען ישראל
מחזירים תמיכה
עצרת תפילה מיוחדת נערכה בקייב בהשתתפות בכירים משגרירות ישראל והפרלמנט האוקראיני | רבה של קייב הרב יונתן מרקוביץ': "הציבור באוקראינה מתייצב לצידה של ישראל"
רבה של קייב הרב יונתן מרקוביץ' | צילום: באדיבות המצלם

כמעט שנתיים שאוקראינה נמצאת תחת מלחמה קשה שלאורכה קיבלה תמיכה אדירה מהעם בישראל. כעת, בעקבות מתקפת הטרור האכזרית שנפתחה על ישראל בשמחת תורה והמלחמה בדרום, מתאחדים יהודי אוקראינה כדי להביע את תמיכתם ההדדית בישראל.

במעמד יו"ר הועדה הפרלמנטרית אוקראינה ישראל אלכסנדר קוניצקי וסגנית שגריר ישראל באוקראינה לירון פינקלשטיין וחברי פרלמנט אוקראינים נוספים, ערך רבה הראשי של קייב הרב יונתן מרקוביץ מעמד תפילה מיוחד לעילוי נשמת הנרצחים, לרפואתם של הפצועים במלחמה, להצלחת כוחות הביטחון ולחזרתם של כל החטופים. במהלך התפילה הוקראו פרקי תהילים ותפילת מי שברך לשלום יהודי ארץ ישראל.

אירוע התפילה נערך בבית הכנסת חב"ד JCC בהשתתפות עשרות מיהודי הקהילה בקייב בהם גם יהודי מבוגר שמשפחתו נספתה בטבח בבאבי יאר. סגנית שגריר ישראל באוקראינה הודתה לרב מרקוביץ וליהודי הקהילה על התמיכה, ואמרה כי כעת רואים מי הם ידידיה האמיתיים של ישראל, מי עומדים לצידה בשעה קשה ומי בוחרים לתמוך באוייבי ישראל.

עוד מבחזית החדשות

יו"ר הועדה הפרלמנטרית אוקראינה ישראל אלכסנדר קוניצקי אמר כי ישראל ואוקראינה מתמודדת עם אויבים אכזריים שלא בוחלים במעשים נוראיים. "טבח כזה מחזיר אותנו לימים אפלים, עכשיו יותר מתמיד אוקראינה עומדת לצד ישראל ומחבקת את ישראל, לעולם החופשי אין ברירה אחרת מאשר למגר את הרוע".

"יש חיבור חזק בין העם באוקראינה לעם בישראל", אומר הרב יונתן מרקוביץ'. "לאורך כל תקופת המלחמה קיבלנו חיבוק, תמיכה ועידוד מישראל וכעת אנחנו מחזירים את המעט שביכולתנו לעשות. בשנתיים האחרונות למדנו על בשרנו מה זה לחיות תחת הפצצות בלתי פוסקות, ואנחנו מזדהים באופן מוחלט עם תושבי הדרום. נמשיך להתפלל לניצחון של כוחות האור בישראל ובכל העולם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים