שיתוף
תגובות
כללי » טרגדיה עצובה: הצליח להגיע לפסגת האוורסט ומת
ג'ייסון קניסון, מטפס אוסטרלי בן 40, היה אמור לעשות היסטוריה ולהשלים טיפוס לאוורסט לאחר פציעה קשה בעמוד השדרה לפני 17 שנה שגרמה לו לנכות קשה
ג'ייסון על האוורסט | צילום: פייסבוק

טרגדיה באוורסט. ג'ייסון ברנרד קניסון, מטפס הרים מאוסטרליה, נהרג בסוף השבוע לאחר שהגיע לפסגת האוורסט (בגובה 8,848) וניסה לרדת ממנו בחזרה. הסיפור שלו טרגי במיוחד, שכן שלפני 17 שנים הוא עבר תאונת דרכים והרופאים הודיעו לו כי לא יוכל שוב לעמוד על רגליו.

קניסון מת ביום שישי, ומשפחתו כתבה: "הוא השיג את המטרה שלו להגיע לפסגה. הוא עמד על גג העולם, אבל למרבה הצער לא הצליח לחזור הביתה. הוא היה האדם האמיץ וההרפתקן ביותר שהכרנו, והוא יחסר לנו לעד".

עוד מבחזית החדשות

ג'ייסון בן ה-40 עבר כמכונאי, אך גם העביר קורסים בטיפוס הרים, קירות וספורט אתגרי. מומחי טיפוס שמכירים את פרטי מותו סיפרו כי הוא החל להראות סימנים "חריגים" לאחר שחצה את הפסגה הדרומית. שני המלווים המקומיים שהיו עימו סיפרו כי הצליחו ללכת איתו לאתר "המרפסת", בגובה 8,400 מטר, והמשיכו למחנה מספר 4 וקניסון נותר במקומו וסירב לזוז, לטענתם. "מכלי החמצן שלנו נגמרו, והחלטנו לרדת למחנה מספר 4, בתקווה שנוכל לחזור אליו עם מכלים חדשים", אמר אחד המלווים. אולם, תנאי מזג אוויר קשים מאוד מנעו מהם לחזור.

קניסון עבר תאונת דרכים קשה בשנת 2006, ונפצע בעמוד השדרה. בתחילת תהליך ההחלמה אמרו לו חלק מהרופאים כי ייתכן שהוא לא יחזור לעמוד על רגליו לעולם. לאורך השנים עבר תהליך שיקום ארוך, שבסופו הצליח לחזור לעמוד וללכת וחזר לעשות ספורט אתגרי וטיפוס הרים. "בשנת 2023 אסע לנפאל לראות את הר האוורסט – דרך ארוכה מהפציעה הקשה שעברתי והימים הנמוכים והאפלים של הדיכאון שלי", כתב בעבר. "אני אעשה מעשה שאפתני, שמעולם לא חלמתי עליו אחרי שנאמר לי שלא אוכל ללכת שוב".

לפני שהמריא לאחרונה לנפאל אמר לתקשורת המקומית באוסטרליה: "תמיד אתגרתי את עצמי מבפנים להתגבר על הדברים האלה. הר האוורסט תמיד היה מבחינתי סמל להתגברות על האתגרים ולהרגיש מלא". מאז תחילת עונת הטיפוס באביב הנוכחי נהרגו בהר האוורסט לפחות 10 מטפסים, ושניים נוספים עדיין מוגדרים נעדרים.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים