שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » טרגדיה: לאחר 3 ימים אותרו גופות ראשי הקהילה היהודית באנטקיה
בעבודה אינטנסיבית ובמאמץ רב אותרו גופותיהם של בני הזוג שאול וטונה ג'נודי שנספו ברעידת האדמה | בנם הצליח להיחלץ ויצר קשר עם בני המשפחה בישראל
ההריסות בטורקיה | צילום: דובר צה"ל

לאחר שלושה ימים של מאמצים וניסיונות חילוץ מורכבים, אותרו היום (חמישי) גופותיהם של בני הזוג שאול וטונה ג'נודי, ראשי הקהילה היהודית באנטקיה. מדוברות זק"א נמסר כי צוות החילוץ המיוחד פעל בנחישות במשך שעות רבות, עד לאיתורם של השניים.

אמש הגיע לאנטקיה צוות חילוץ מיוחד המורכב מחיילי פיקוד העורף ומתנדבי זק"א. צוות החילוץ הגיע לבניין שבו התגוררו ראש הקהילה היהודית ורעייתו טרם הקריסה. ראש הקהילה ורעייתו הוגדרו כנעדרים עד כה. מארגון זק"א נמסר כי המחלצים פעלו בצורה אינטנסיבית ובתנאים קשים במשך שעות רבות, עד לאיתור גופותיהם של בני הזוג וכי הוא עומד בקשר רציף ומלווה את בני משפחת ג'נודי.

עוד מבחזית החדשות

גם בני משפחה נוספים של ראשי הקהילה שהתגוררו בעיר בשם, נפגעו ברעידת האדמה ביום ראשון בלילה. ביתם קרס והם לכודים כבר ארבעה ימים מתחת להריסות. בנם של בני הזוג ג'נודי הצליח להיחלץ ומאז עשה כל מאמץ כדי להגיע עם כוחות החילוץ להוריו.

הרב הראשי לישראל, רבי דוד לאו שליט"א, הנחה את משלחות החילוץ להמשיך את פעילותם בשבת הקרובה. הבוקר פרסם הנחיות הלכתיות מיוחדות לחברי משלחות החילוץ של פיקוד העורף ואיחוד הצלה, ובו כתב: "אסון נורא התרחש השבוע במדינת טורקיה. רעידת אדמה קשה פגעה בערים רבות ובניינים רבים קרסו על יושביהם. פעולות החילוץ וההצלה נמשכות כבר מספר ימים".

הנחיות הרבה הראשי הועברו לרבני הקהילות בטורקיה, למפקד פיקוד העורף, למנכ"ל איחוד הצלה ולמפקד משלחת החילוץ. על פי ההנחיות, בית החולים ימשיך לעבוד במתכונת הרגילה וייתן את כל הסיוע הרפואי הדרוש לפצועים. בנוסף, בכל מקום שבו יש סיכוי להצלת חיים על הצוות ההנדסי להמשיך את פעילותו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים