שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » טרגדיה בקהילה היהודית בטורקיה: ראש קהילת אנטקיה ואשתו נעדרים
ביתו של ראש הקהילה, שאול ג'נודי קרס באנטקיה ובני הזוג נעדרים עד כה | ספרי התורה פונו מבית הכנסת העתיק בעיר
ספרי תורה אילוסטרציה

חשש כבד באנטקיה לגורלם של ראש הקהילה היהודית במקום, שאול ג'נודי, ורעייתו. ביתם קרס אתמול ברעידת האדמה שפקדה את העיר. גורמים בקהילה אמרו כי השניים היו ככל הנראה בביתם בשעה שהבניין קרס.

בתוך כך, ספרי התורה בבית הכנסת העתיק בעיר אנטקיה הוצאו מבית הכנסת. בית הכנסת נחשב לאחד העתיקים בעולם, והוא פעיל מזה כ-2,500 שנה.

עוד מבחזית החדשות

הרב מנחם חיטריק, שליח חב"ד בטורקיה, שנמצא כרגע באנטקיה, סיפר על חילוץ ספרי התורה מבית הכנסת העתיק בעיר. "בית הכנסת נסדק בגלל רעידת האדמה, ולכן החלטנו להעביר את ספרי התורה, שלא ייהרסו. מדובר בספרים בני 400 שנה שהוצאו מהמקום. הקהילה היהודית באנטקיה היא עתיקה ביותר, שכן אנטקיה נבנתה על ידי אנטיוכוס לפני 2,500 שנה. היה די עצוב, להוציא את ספרי התורה, אך זה היה כורח המציאות. מי יודע כעת מתי הקהילה תחזור למקום".

בית הכנסת ששימש את הקהילה היהודית הקטנה באנטקיה, המונה פחות מעשר משפחות, לא נהרס למרבה המזל ברעידת האדמה, אך נחשב כלא בטוח ובסכנת קריסה. אנטקיה, שהייתה ידועה בשמה העתיק אנטיוכיה, הוקמה על ידי יורשיו של אלכסנדר מוקדון ושימשה כבירת האימפריה הסלובקית.

מאז הקמת העיר התגוררה בה קהילה יהודית שבתקופות מסוימות הייתה גדולה ואמידה מאוד. במהלך המאה העשרים הצטמצמה הקהילה היהודית עד שנשארו פחות מ-14 יהודים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים