שיתוף
תגובות
חדשות » טרגדיה בעלי: ארבעה הרוגים וארבעה פצועים בפיגוע ירי
שני מחבלים הגיעו לתחנת דלק סמוך ליישוב פתחו בירי לעבר אנשים שהיו במקום | 4 אזרחים נרצחו במקום וארבעה פצועים פונו לבתי חולים | מצוד מתנהל אחרי המחבל שנמלט
תגיות: ,
הערכת מצב סמוך לישוב עלי | צילום: דובר צה"ל

ארבעה ישראלים נרצחו בפיגוע ירי שהתרחש היום (שלישי) ביישוב עלי. צוותי מד"א פינו לבתי החולים 4 פצועים, אחד במצב קשה, שניים במצב בינוני ופצוע אחד במצב קל.

מתחקור ראשוני של הפיגוע עולה כי שני מחבלים, חמושים ברובי M16 וסכינים, פתחו באש לעבר מסעדת "חומוס אליהו", שהייתה מלאה באנשים. אזרח חמוש שהיה במקום הגיב בירי ונטרל את אחד המחבלים. המחבל השני פתח בירי לעבר גבר בן 38, שעמד במתחם ופצע אותו בינוני. לאחר מכן, ראה המחבל רכב טויוטה מונע, נכנס אליו ונמלט מהזירה.

עוד מבחזית החדשות

על פי מקורות פלסטיניים, המחבל שחוסל בזירת הפיגוע ליד עלי הוא מוהנד שחאדה, בן 25 מהכפר עוריף שבאזור שכם. המחבל היה פעיל בגוש האסלאמי של חמאס באוניברסיטת א-נג'אח שבשכם.

צוותי מד"א גדולים שהוזעקו לתחנת הדלק העניקו במקום טיפול ראשוני לפצועים, אך נאלצו לקבוע את מותם של ארבעה אזרחים. 4 פצועים נוספים פונו לבתי החולים. כוחות הביטחון סגרו את הצירים הסמוכים ומנהלים סריקות נרחבות אחר המחבל שנמלט.

מפיקוד העורף נמסר כי: "ביישוב עלי זוהתה חדירת מחבלים. על התושבים להמשיך לשהות במבנה עד לקבלת הודעה חדשה, ולהשאיר את הדלתות נעולות ואת החלונות סגורים. התנועה באזור אסורה וחל איסור להיכנס אליו עד להודעה חדשה. צה"ל וגורמי הביטחון מטפלים באירוע. בכל אירוע חריג, יש לעדכן את המוקד הביטחוני".

מנכ"ל מד"א אלי בין מסר: "לצערי הרב אני לא איש בשורות. מדובר באירוע מורכב עם תוצאה קשה מאוד. מדובר בכשמונה נפגעים,בהם ארבעה שמותם נקבע בשטח. עוד כ-4 נפגעים, אחד מהםם קשה, עושים את דרכם לבית החולים. עוד שני נפגעים באורח בינוני עושים את דרכם לבית החולים ויש פצוע נוסף במצב קל".

חובש רפואת חירום במד"א מוטי דהן סיפר: "קיבלנו במוקד 101 של מד"א דיווח על פיגוע ירי בתחנת הדלק סמוך לעלי. הגענו בכוחות גדולים לתחנת הדלק וראינו מחזה קשה. 7 פצועים סבלו מפצעי ירי בגופם, חלקם בתחנת הדלק וחלקם במסעדה סמוכה. ביצענו בדיקות רפואיות והתחלנו להעניק טיפול רפואי, 3 מהפצועים פונו בניידות טיפול נמרץ של מד"א לבתי החולים ולצערינו נאלצנו לקבוע את מותם של 4 נפגעים".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר בתגובה לפיגוע: "בשורות קשות מעלי. ארבעה נרצחים והלב נשבר על משפחות וחברים שאיבדו את היקר מכל באירוע טרור רצחני ומכוון. אני שולח ניחומים והשתתפות בצער המשפחות ומתפלל יחד עם כל בית ישראל לרפואה ונחמה. מחזק את כוחות הבטחון שפועלים ללא הפסקה נגד הטרור וסומך עליהם שישיגו את המרצחים ושולחיהם"

דובר חמאס חאזם קאסם בירך על הפיגוע שבו נרצחו ארבעה בני אדם: "הפעולה בעלי היא תגובה על הפשעים של ישראל במחנה הפליטים ג'נין אתמול ועל ההסתערות על מסגד אל-אקצא. המהפכה הזו תימשך ולא תיפסק עד שעמנו ישיג חירות ועצמאות".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. תפסיקו לרדוף אחר היתושים, והתחילו ליבש את הביצה. גם אם יחוסל המחבל שברח, מחר יקומו במקומו 100 מחבלים חדשים. לכן חייבים לגרש כל מי שבצע פעולת טרור, לעזה. אין טעם למלא את בתי הסוהר שלנו במחבלים, שמחר ישתחררו. כמו כן, חייבי להפסיק לספק פרנסה לערביי יהודה ושומרון וערביי ישראל, אשר תומכים בטרור, גם אם עדיין לא בצעו פעולות טרור. מי שלא תהיה לו פרנסה, יחפש אותה בחו"ל. במקביל חייבים להביא מהמזרח הרחוק (לא ערבים ממרוקו) עובדים שיחליפו את תומכי הטרור בישראל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים