שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "טענות שקריות ומופרכות, נדהם מהפייק"
ניצן מגיב לנתניהו
פרקליט המדינה לשעבר משיב אש לראש הממשלה: "לא יאומן איך הוא הופך את העובדות; עצוב שרה"מ עומד לדין – אך זו לא סיבה להרוס את מערכת המשפט"
שי ניצן | צילום: דוברות משרד המשפטים

פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן הגיב הבוקר (שלישי) לנאומו אתמול של ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד הפרקליטות. "בכל פעם אני נדהם מחדש מכמות הפייק וההאשמות חסרות השחר. אין לנו שום עניין במסע ציד, זה דבר מופרך. זה שאומרים שקר שוב ושוב לא הופך אותו לאמת", אמר בראיון ל'רשת ב'.

"ההתקפות של ראש הממשלה הולכות ומתעצמות וכוללות שקרים, זו בושה", אמר בריאיון לגל"צ. "זה לא מוצדק לתקוף עובדת ציבור שלא יכולה לענות לו", טען ניצן ביחס לדבריו של נתניהו נגד התובעת במשפטו, ליאת בן ארי. "גם ההתקפה המערכתית על הפרקליטות היא מופרכת; 'מסע ציד נגדו ונגד משפחתו' – על מה הוא מדבר?".

בשלב זה תיאר את התיקים שנסגרו נגד בנו יאיר ורעייתו שרה נתניהו, וכן על תיק הצוללות שבו נתניהו כלל לא נחקר: "עד היום תוקפים אותנו על זה מהצד השני". באשר לטענותיו של ראש הממשלה לניסיון הפיכה שלטונית מצד הפרקליטות, הגיב ניצן: "למה שנעשה את זה? איזו תזה מפוקפקת. טענות מופרכות, כשבפעם הראשונה ששמעתי אותן לא האמנתי, שראש ממשלה יכול להעלות אותן".

בראיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM יצא ניצן, פרקליט המדינה לשעבר, להגנת הפרקליטות: "בישראל, בה כולם שווים בפני החוק, לא הגיוני שבכלל שיקולים פוליטיים לא נגיש כתב אישום. ההתקפה הזו בלתי מתקבלת על הדעת והיא מביישת בראש ובראשונה אותו. לא היינו רוצים להידמות למדינות שבהן הפרקליטות היא כלי שרת בידי השליט".

כנשאל האם לדעתו יש דמיון רב בין נאומו של ראש הממשלה אתמול לזה של טראמפ שהוביל למתקפה על הקפיטול, אמר שהוא "מציע לא להגזים ולא להשתלח, ברוך השם אנחנו רחוקים מהדבר הזה. אבל לשמוע השתלחויות כמו ניסיון הפיכה שלטונית? איזו טענה חסרת שחר, מי מנסה לעשות פה הפיכה? רוני אלשיך? אביחי מנדלבליט שהיה מזכיר הממשלה של נתניהו? כולנו היינו עובדי ציבור במשך עשרות שנים. יש תיקים שסגרנו לרה"מ ובכלל לא חקרנו. אם היינו רוצים לעשות ניסיון הפיכה היינו הולכים בכל הכח".

"זה ברור שהוא מכוון לבייס שלו ולקהל תומכיו. יש ציבור שכנראה מה שלא אגיד זה לא ישנה, אבל יש גם ציבור שמכבד את רה"מ, אבל אומר שאולי באמת… נתניהו טען שקבענו את מועד הגשת כתב החשדות לפני בחירות כדי לפגוע בו. כמה אפשר להפוך את העובדות? הבחירות היו אמורות להתקיים שנה אחרי כן. אני הודעתי שהעברנו את החומרים ליועמ"ש, ושלושה ימים אחרי כן נתניהו החליט להקדים את הבחירות".

הוא הוסיף: "נתניהו מנהל מערכה מאוד לא ראויה. הוא אמר שאין כלום ולא יהיה כלום, אז בבקשה תבוא לבית משפט. אנשים לפניו, חשובים ונכבדים, ניהלו את הקרב בבית משפט, ומי שיצא זכאי – יצא זכאי. משפט לא צריך להתנהל בתקשורת, אבל אם רה"מ החליט לעשות את זה, אז הרגשתי חובה להתייחס".

לגבי המשך ההליך המשפטי נגד נתניהו אמר ניצן: "אני מעריך שהסיכוי שמשפט נתניהו יופסק הוא קטן, למרות שהוא לא אפס. מה שבטוח, זה יהיה רע מאוד אם עקב קונסטלציה פוליטית יעצרו משפט שראוי וצריך להתנהל".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. איזו התממות מכוערת!!! שקרים בעברית צחה!!
    עם ישראל האמיצי אינו טיפש!!!
    עם ישראל האמיתי יודע את האמת!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים