שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » טעות בזיהוי: טייס קרב רוסי הפציץ את העיר הלא נכונה
טייס סוחוי-34 הטיל בטעות פצצה על העיר בולגורוד, הממוקמת 40 ק"מ מגבול אוקראינה | הרס רב נגרם לאזור ברדיוס של כ-40 מטרים
סוחוי 34 | צילום: ויקיפדיה

כלי תקשורת מקומיים ברוסיה דיווחו היום (שישי) כי מטוס קרב רוסי הטיל "בטעות" פצצה על העיר בלגורוד, הממוקמת על שפת נהר סוורסקי דונץ, כ-40 ק"מ בלבד מהגבול עם אוקראינה. על פי הדיווחים, הפצצה יצרה מכתש ברוחב של 40 מטרים.

מבדיקת האירוע עולה, כי בסביבות השעה 22:15, טס מעל העיר בולגורוד מטוס קרב רוסי מסוג סוחוי-34 כאשר לפתע אירע "שחרור חירום" של תחמושת. סוכנות הידיעות הממשלתית TASS, ציטטה את מושל האזור, ויאצ'סלב גלדקוב, שאמר כי "האירוע התרחש באחד הרחובות המרכזיים של העיר והותיר מכתש ענק". לפי סוכנות הידיעות RIA, בעקבות עוצמת הפיצוץ, מכונית שחנתה באזור התעופפה למרחק רב ופגעה בחנות סמוכה.

עוד מבחזית החדשות

התקשורת הממלכתית ברוסיה התפארה בתקופה האחרונה במטוס הקרב סוחוי-34, שנכנס לשימוש חיל האוויר במלחמה באוקראינה. על פי גורמים במשרד ההגנה הרוסי "המפציץ החדש מהווה את כוח משמעותי של חיל האוויר בקו החזית. מטוס הקרב המשודרג כולל יכולות לחימה מורחבות, המאפשרות לו להפעיל אמצעי לחימה מתקדמים, להגדיל את טווח הפגיעה במטרות קרקע ומטרות ימיות, ולהרחיב גם את הדיוק של ההפצצות".

מטוס הקרב המתקדם יכול לשאת מגוון רחב של אמצעי לחימה, כולל טילי אוויר-אוויר ואוויר-קרקע, וכן פצצות מונחות ובלתי מונחות. עם זאת, צי מטוסי הסוחוי של מוסקבה חווה אבדות משמעותיות מאז החלה המלחמה באוקראינה, כאשר על פי ההערכות, כ-10% מכלל המטוסים הושמדו.

על פי הערכות מודיעין במערב, קיימות עדויות על כך, ש-19 מטוסים הושמדו ב"נסיבות מוזרות" ולא תוך כדי קרב. גורם בכיר במשרד ההגנה הבריטי הצהיר בינואר האחרון כי "לרוסיה יש בבירור בעיה עם חיל האוויר שלה. זאת, מכיוון שהיא לא השתמשה באחוז גדול מהיכולת שלה על הנייר כדי להילחם במלחמה באוקראינה. "הם היו צריכים להשיג עליונות אווירית בתחילת הפלישה לאוקראינה ולשמור עליה. העובדה שהם לא הכירו כי בחיל האוויר יש אותן בעיות לוגיסטיות כמו שיש לכוח היבשתי, הושפע משרשרת האספקה הבעייתית והאמינות הירודה בצבא".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים