שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » טורקיה מוקירה: מפקד יחידת החילוץ הישראלית קיבל תעודת הוקרה מארדואן
משלחת האיתור וההצלה בראשות אלוף משנה גולן ואך הייתה מהראשונות שחילצו ניצולים לאחר רעידת האדמה | ואך בטקס: "גאה לייצג את המאמץ הצה"לי להצלת חיים"
מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית, אלוף-משנה (מיל') גולן ואך | צילום: דובר צה"ל

מפקד יחידת החילוץ הארצית, אלוף-משנה גולן ואך, שפיקד על משימת החילוץ לאחר רעידת האדמה בטורקיה, קיבל היום (שלישי) תעודת הוקרה מנשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, באנקרה.

משלחת האיתור וההצלה הישראלית, "ענפי זית", הייתה מהראשונות שהגיעו כדי לחלץ ניצולים לאחר רעידת האדמה הקטלנית, והצליחה לחלץ 19 אנשים חיים מבין ההריסות.

עוד מבחזית החדשות

ואך קיבל את אות ההוקרה בטקס רשמי לחלוקת "מדליית המדינה להקרבה". ארדואן הבטיח כי טורקיה תעניק אותות ומדליות ממלכתיות ל־55 אלף אנשים שהצטיינו בפעולות החיפוש וההצלה באזורים מוכי רעידת האדמה – ביניהם אנשי צוות מקומיים וזרים.

אל"מ ואך אמר בטקס: "ביום הזיכרון הזה, עת ליבי נמצא בבתי העלמין, עם בני המשפחות השכולות, נבחרתי לייצג את מדינת ישראל במפגש שהתקיים היום עם נציגי הממשל הטורקי ובראשם נשיא טורקיה, לאחר אסון רעידת האדמה. אני מודה על שיתוף הפעולה וגאה לייצג במעמד זה את המאמץ הצה״לי להצלת חיים".

סגן שגרירת ישראל בטורקיה, נדב מרקמן, אמר: "אנחנו מעריכים מאוד את הוקרת התודה מצד טורקיה. חברי המשלחת הישראלית פעלו בגבורה ובמקצועיות. שיתוף הפעולה ההדוק בין צה"ל למשרד החוץ ולשאר הגורמים בשטח אפשר להציל חיים רבים, להראות את פניה היפות של מדינת ישראל ולחזק את מעמדה של ישראל בעולם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים