שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » טהרן מבקשת ממוסקבה מערכות הגנה אווירית: ימצמצו את חלון הזמן לתקיפה אפשרית
"בלומברג" מדווחת כי איראן ביקשה מרוסהי מערכות הגנה אווירית מדגם S-400 | אספקת מערכות אלו תאיץ בישראל וארה"ב את הדיונים לגבי תקיפה אפשרית של מתקני הגרעין
תגיות: ,
מערכת הגנה אווירית אילוסטרציה | צילום: wikipedia

סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה הערב (חמישי) כי איראן ביקשה מרוסיה לקבל מערכות הגנה אווירית מתקדמות מדגם S-400. אם רוסיה אכן תספק את המערכות האלה לאיראן, יצומצם חלון הזמן שבו ישראל תוכל לתקוף את מתקני הגרעין של טהרן.

ברוסיה עדיין לא התקבלה החלטה בעניין, אך המדינות התקרבו לאחרונה בעקבות הסיוע האיראני למוסקבה אחרי הפלישה לאוקראינה. על פי בלומברג, מערכות S-400 יוכלו להיות פעילות באיראן תוך פחות משנתיים.

עוד מבחזית החדשות

במקביל, בכיר ישראלי ישראלי ובכיר אמריקאי לשעבר טענו לבלומברג שלהערכתם, עד סוף 2023 יהיה לאיראן מספיק אורניום מועשר לרמה של 60% כדי שתוכל להעשיר אותו ל-90% עבור עשר פצצות גרעין. מערכות S-400, יכולות לפגוע במטרות במרחב של 250 קילומטר, וליצור "אזור אדום למטוסים שטסים בגובה גבוה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בשבוע שעבר לאפשרות של תקיפה באיראן ואמר כי "ככל שמחכים יותר, כך זה נהיה קשה יותר". עוד אמר נתניהו כי "חיכינו הרבה מאוד זמן. אעשה כל שביכולתי כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני".

עוד מבחזית החדשות

בדצמבר האחרון הזהיר ראש ה-CIA וויליאם ברנס מהסכנה הטמונה בברית של איראן ורוסיה לבעלות בריתה של ארה"ב במזרח התיכון. "אני די מודאג", אמר ברנס. "מבחינה היסטורית יש המון אי אמון בין הרוסים לאיראנים, אבל כעת הם צריכים אחד את השני. ומה שמתגבש כעת הוא לכל הפחות הניצנים של שותפות ביטחונית מלאה בין רוסיה לאיראן, שבמסגרתה האיראנים מספקים לרוסים מל"טים, שהורגים אזרחים אוקראינים והרוסים מתחילים לבחון דרכים כיצד לסייע, טכנית וטכנולוגית, לאיראנים וזה מהווה איום אמיתי לאלו הנמצאים בסביבת איראן, לרבים מהידידים ובעלי הברית שלנו בשכונה שבה היא נמצאת".

בארה"ב הזהירו שהידוק מערכת היחסים בין איראן לרוסיה מביא להזרמה של כלי נשק ומומחים צבאיים לאיראן. החשש הוא שרוסיה תספק לה ציוד צבאי מתקדם, לרבות מסוקים ומערכות הגנה אווירית. בנוסף, טייסים איראנים כבר התאמנו ברוסיה על הטסת מטוסי קרב סוחוי מדגם SU-35, וייתכן שאיראן תקבל את המטוסים הללו כבר השנה. כיום יש לאיראן מטוסי קרב מיושנים ביותר בשל הסנקציות המערביות המוטלות עליה, ומטוסים רוסיים מתקדמים שכאלו יאפשרו לה לחדש את הצי שלה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים