שיתוף
תגובות
חדשות » טבח באבו סנאן: ארבעה נורו מטווח אפס, בהם קצין מג"ב לשעבר
גאזי סעב, שנרצח לצד לוחם לשעבר ביחידה מובחרת במג"ב | קרוביו סיפרו "הנרצחים הגיעו ממקומות מכובדים, לא מאמינים שדבר כזה קרה אצלנו"
זירת הרצח באבו סנאן, ארכיון | צילום: דוברות המשטרה

גאזי סעב (53) שהתמודד לבחירות לרשות המקומית באבו סנאן נרצח הערב (שלישי) יחד עם עוד שלושה קרובי משפחתו. מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי הרכב שבו ישבו המחסלים, הגיע לשטח פתוח סמוך לאחת הכניסות ליישוב היכן שמשפחות נוהגות לבלות ופתחו בירי כשזיהו את הקורבנות. על פי ממצאי החקירה היורים ידעו את מי הם מחפשים, כשבין הנרצחים היה גם ר'אזי סעב אחד המועמדים לראשות המועצה המקומית.

סעב היה סרן בצה"ל ושירת בלבנון לפני שעבר לשרת כמפקד מעברים במג"ב ירושלים, משם השתחרר בדרגת רב-פקד ובתקן סגן-ניצב. קרובי משפחתו סיפרו: "הנרצחים היו אנשים מכובדים עם שם טוב ורקע מכובד, הם עבדו לפרנסתם. לא מאמינים שדבר כזה קרה אצלנו בחברה הדרוזית".

עוד מבחזית החדשות

אשתו של גאזי היא בעלת תואר פרופסור בחינוך וסגנית מנהל חטיבת הביניים ביישוב. תושב הכפר סיפר: "זה בית ברמה גבוהה, ילדים טובים ומחונכים מאוד. בחיים לא התעסקו בפלילים. כל אחד מאתנו היה יכול למצוא עצמו קורבן למעשה הטבח הזה. הרוצח עשה פה טבח. ירה לכולם בראש. איבדנו פה את הבטחון".

יחד עם סעב נרצחו עוד שלושה. זהר סעב (45), אמיר סעב (28) וחלבי סלמאן (63). זהר סעב שירת ביחידת המסתערבים (ימ"ס) לפני כשני עשורים, והיה מראשוני היחידה. התושבים מספרים כי השלושה הגיעו מרקע נורמטיבי. סלמאן עבד במטע זיתים והתעסק בחקלאות. אמיר סעב, הצעיר מבין הנרצחים, היה בעל השטח החקלאי שבו נורו הארבעה למוות. הוא התחתן לפני שנה, אז גם נפטר אחיו הקטן ממחלה קשה.

בזירת הרצח התפתחו מהומות ענק, כשפורעים ידו אבנים לעבר כוחות המשטרה שהגיעו למקום. הגישה לזירת הרצח נחסמה. האירוע מגיע פחות מיממה לאחר שמנכ"ל עיריית טירה עבד אלרחמן קשוע נרצח ביריות בעיר. בעקבות הרצח יכנס מחר ראש הממשלה בנימין נתניהו לדיון מיוחד את ועדת המשנה למלחמה בפשיעה בחברה הערבית.

עוד מבחזית החדשות

שוטרים וחובשים בזירה סיפרו כי כשהגיעו התקבלו במטר אבנים ונאלצו להמתין עד להגעת כוחות מתוגברים: "התושבים כאן היו בסערת נפשות גדולה מאוד, הם לא התכוונו לפגוע בנו אלא כעסו. חיכינו עד שיירגע כאן ונוכל להיכנס בצורה בטוחה", סיפר אחד השוטרים.

הארבעה היו בשטח חקלאי אצל חברם בשטח, כשהגיע רעול פנים שירה לעברם מטווח אפס. עם הדיווחים על האירוע, הוקפצו למרכז הרפואי גליל בנהריה כוחות רבים של משטרה ויס"מ כדי להגן על הצוותים הרפואיים והשוהים במקום, ולמנוע התפרעויות מצד מלווי הפצועים. בשל המתיחות הגבוהה הגופות יועברו לבית החולים רמב"ם בחיפה ולא לנהריה.

לפי שעה, המשטרה בוחנת מספר כיווני החקירה. מלבד החשד שמדובר ברצח שבוצע על רקע הבחירות לראשות המקומית, נבדקת גם האפשרות שמדובר בסכסוך בין ארגוני פשע. אופי הפעולה, בינתיים, נראה מתאים לסכסוכים בין ארגוני פשע שונים, שכבר גבו בעבר מספר קורבנות בבת אחת. עם זאת, במשטרה גם לא שוללים קשר בין הבחירות לסכסוך.

גאזי סעב כתב לפני כחודש בחשבון הפייסבוק שלו כי "לאחרונה, חלה הסלמה יוצאת דופן באלימות ובפשיעה בכפרים שלנו. מעשי אלימות אלו חצו כל גבול ואנחנו לא יכולים לשתוק עוד". סעב קרא: "תפסיקו את האלימות, אנו מאוד עצובים על מה שקורה בארצנו האהובה. אל תנהגו באלימות כי אין סיבה להרוג, יש דרכים אחרות להתמודד". עוד כתב המועמד שנרצח הערב: "אנו מקווים שהאלימות תיעלם מכפרינו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים