שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » חשש מאסון כבד: רוסיה הפציצה סכר ענק, מאות אלפים מפונים מבתיהם
תיעוד
סכר "נובה-קחובקה" באזור חרסון שבנהר הדנייפר הופצץ על ידי צבא רוסיה | שליח חב"ד: "מאות אלפים יאבדו את כל מה שהיה להם בחיים"
סכר "נובה-קחובקה" | צילום: תקשורת אוקראינית

סכר "נובה-קחובקה" באזור חרסון שנמצא בשליטה רוסית בדרום אוקראינה והופצץ הלילה (שני) על ידי הצבא הרוסי. צבא אוקראינה האשים את רוסיה בהפגזה. הפיקוד הדרומי של הכוחות המזוינים של אוקראינה כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "עדיין מתבררים ממדי ההרס, ואזורי ההצפה האפשריים".

הסכר שפוצץ הלילה | רשתות – לפי סעיף 27א'

אזור הסכר שהופצץ הלילה | צילום: רשתות – לפי סעיף 27א'

שליח חב"ד בחרסון, הרב יוסף יצחק וולף, הזהיר בראיון בכאן רשת ב' כי "כל מה שנמצא באזור הנהר, עד חמישה מטרים מעליו, הולך להיות מתחת למים. אזורים שלמים יוצפו לגמרי, כרגע מפנים תושבים שנמצאים בקרבת הנהר. מאות אלפים הולכים לאבד את כל מה שהיה להם בחיים"

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר וולף כי: "השיא הולך להיות ב-12 בצהריים, המפלס יעלה עד חמישה מטרים. הולכים להיות ימים לא פשוטים עכשיו. אנחנו מנסים להעלות את האזרחים למעלה, יש את החלק התחתון ואת החלק היותר גבוה של העיר, מה שמעל 10 מ' מגובה הנהר הוא פחות או יותר אזור בטוח. כרגע כמות המים שמגיעה משם, נהר הדנייפר לא גדול מספיק כדי להכיל כמות כזו, וזה מתחיל להציף את היישובים מסביב. בשעות הקרובות מאות אלפי אנשים הולכים לאבד את כל מה שהיה להם. לא שמעתי על הרוגים, יש פינוי של אזרחים. הזקנים ובעלי המוגבלויות שלא יכולים להתפנות נמצאים בצרה צרורה. אנחנו בודקים את כל הרשימה של אנשי הקהילה שלנו, נגיע אליהם ונוציא אותם משם".

הממשל האזורי בחרסון מסר כי מפלס המים יגיע לרמה קריטית תוך חמש שעות והחל בפינוי האוכלוסייה מאזורים מסוכנים. ראש עיריית נובה-קחובקה, שנמצאת בשליטת רוסיה, הכחיש תחילה את הדיווחים ברשתות החברתיות לפיהן הסכר הופצץ, אך לאחר מכן הודה כי החלק העליון אכן נהרס.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים