שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » חשש באוקראינה: פוטין ישכנע את לוקשנקו להצטרף למלחמה
הנשיא הרוסי הגיע לביקור בבלארוס, לראשונה מזה שלוש שנים | ממשלת זלנסקי מזהירה כי בלארוס עשויה לשמש בסיס שממנו תצא מתקפה קרקעית על קייב
גבול בלארוס | צילום: paparazzza, שאטרסטוק

הבוקר (שני) הגיע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לביקור בבלארוס, כדי להיפגש את עמיתו אלכסנדר לוקשנקו, שנחשב לבן בריתו הקרוב. באוקראינה חוששים כי הסיבה העיקרית לביקורו של פוטין בבלארוס, היא הניסיון של פוטין לשכנע את לוקשנקו לערב את צבאו בלחימה באוקראינה, ולמעשה לפתוח חזית חדשה במלחמה ש"יוביל להשלכות בלתי צפויות".

יש לציין כי זו הפעם הראשונה שבה נשיא רוסיה מבקר בבלארוס מאז שנת 2019. הביקור הקודם היה לפני מגיפת הקורונה וגל ההפגנות ששטף את בלארוס כנגד השלטון במהלך שנת 2020, הפגנות אותן הצליח לוקשנקו לדכא בתמיכת הקרמלין. 

עוד מבחזית החדשות

נראה כי לאחרונה פוטין מפגין יותר השתתפות בכל הקשור למלחמה, לאחר שביקר במטה המבצעי, ושוחח עם מספר קצינים בכירים במקום. מפקד הכוחות המשותפים האוקראינים, אמר לגבי הביקור של פוטין כי "במהלך השיחות האלו ידונו בתוקפנות נוספת נגד עמנו".

משרד ההגנה הבלארוסי הודיע כי לאחר מספר שבועות של תמרונים ובדיקות צבאיות, הושלמה המוכנות הצבאית של כוחות בלארוס לכל תרחיש. המתיחות בין הצדדים גברה לאחר כמעט עשרה חודשים מפרוץ המלחמה. בשבוע שעבר דווח כי בארצות הברית שוקלים לספק מערכות הגנה אווירית מסוג פטריוט לאוקראינה כדי לסייע לה במלחמה.

בשגרירות רוסיה בוושינגטון הגיבו בחריפות, וטענו כי אם זה יקרה, זה יוביל להשלכות בלתי צפויות. בהודעת השגרירות נאמר כי "אם הטילים יועברו, נהיה עדים לצעד פרובוקטיבי נוסף של הממשל האמריקאי שעלול להוביל לתוצאות בלתי צפויות" עוד הזהירו בשגרירות רוסיה כי "המשך משלוח הנשק רק יחזק את משטרו של זלנסקי וידחוף אותו לפשעים חדשים נגד אזרחים באזורי דונבאס, חרסון וזפורוז'יה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים