שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » חשיפה ברוסיה: הנאצים נדהמו מהאכזריות שהפגינו הליטאים כלפי היהודים
אתר התקשורת הממלכתית ברוסיה, חשף מסמכים חדשים על פעולות המדינות הבלטיות במהלך השואה | פרסום המסמכים אינו מקרי ומטרתו להוכיח שהאוקראינים היו גרועים מהרוסים
שחזור של מאורעות השואה | צילום: shutterstock

על פי דיווח באתר התקשורת הממלכתית של רוסיה, שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה פרסם מסמכים חדשים על פעולות המדינות הבלטיות במהלך השואה. המסמכים פורסמו במסגרת פרויקט "ללא התיישנות". עיתוי הפרסום אינו מקרי, מטרת רוסיה היא להוכיח למערב, באמצעות הדו"ח כי במהלך השואה, הרוסים היו טובים יותר מהמדינות שתומכות כיום באוקראינה, שהיו גרועות מהנאצים.

מהמסמכים עולה כי "עשרות אלפי יהודים" נרצחו בשנת 1941 במהלך הכיבוש הנאצי על ידי תושבי המדינות הבלטיות וכוחות הכיבוש. המדינות המתועדות בדו"ח הן אסטוניה, לטביה וליטא. יש לציין שהרוסים פרסמו את הדו"ח כדי להראות למערב שהרוסים היו הטובים ואילו המדינות שהיום תומכות באוקראינה, היו גרועים מהנאצים.

עוד מבחזית החדשות

בדיווח נטען כי הנאצים נדהמו מהאידיאולוגיות והאנטישמיות של הליטאים, ובעיקר מהאכזריות שהפגינו, אף יותר מהנאצים עצמם. "כאשר הכוחות הגרמנים נכנסו לשטח ליטא, שנאת הליטאים ליהודים הביאה לפוגרומים. כתוצאה מהפוגרומים, שבוצעו בפעולה משמעותית של משטרת ליטא, חיסלו הליטאים 3800 יהודים בקובנה וכ-1,200 יהודים בערים קטנות", נכתב בדו"ח.

חלק מהיהודים הוחזקו בגטאות כדי להשתמש בהם לעבודות כפיה. הדו"ח מעיד כי 15,000 יהודים הוחזקו בקובנה ובווילנה, ו-4,500 נוספים נשמרו בשאולאי. היהודים נאלצו לעבוד בשדה התעופה המקומי, שם ביצעו משימות הקשורות ל"עבודות אדמה ועבודות אחרות". יש לציין כי לפני המלחמה חיו באסטוניה כ-20,000 יהודים.

עוד עולה מהדו"ח, כי בשנת 1942 הקים היטלר לגיון SS אסטוני. לגיון זה השתתף בטבח של אזרחים בבלארוס, מדינה הנחשבת כבעלת ברית של רוסיה. לגיון ה-SS, היה אחראי לרצח יהודים באזור מינסק. עוד דווח, כי 1,000 יהודים נרצחו על ידי המשטרה האסטונית בשיתוף עם הנאצים.

רצח יהודי לטביה בוצע "באמצעות צוותים מיוחדים, בסיוע כוחות העילית של משטרת העזר הלטבית". על פי הדיווח ב-RIA, ב-9 בנובמבר 1941 הוצאו להורג 11,000 יהודים על ידי כוחות לטביה ונאצים. בדצמבר הוציאו קציני SS ואנשי משטרה להורג 27,800 יהודים בריגה בירת לטביה. מספר ימים לאחר מכן נרצחו בליבאו עוד 2,350 יהודים.

עוד הדגיש הדו"ח "העבודה השיטתית לטיהור המזרח, בהתאם לפקודות העיקריות, הייתה במטרה לחסל באופן מוחלט את היהודים. מטרה זו הושגה בעצם".

הצטרפו ועקבו אחר

5 תגובות

  1. רק ש: * בכל מדינה היו גדודי מתנדבים, היו אפילו כמה גדודי מתנדבים רוסיים ובנוסף היו רדיפות יהודים גם בברית המועצות וגם באימפריה הרוסית, למשל הפרוטוקולים של זקני ציון שנכתבו תחת הצאר.
    *רוסיה כרגע, ממש כרגע מחמשת את סוריה, חיזבאללה ואיראן – האם זה לא בעקיפין עזרה למי שמנסה להשמיד אותנו כרגע?
    *אי אפשר להכחיש שהאוקראינים תמכו בנאצים, אבל הרוב המוחלט שירת בצבא האדום.
    כרגע יש יהודים וישראל שמתנדבים בצבא האוקראיני אז האוקראינים הם ממש נאו נאציים מוזרים לא? איזה מין נאו נאצי היה מסכים לשרת תחת נשיא יהודי, חברים לפלוגה יהודים ומדינה שהתמנה בה רב צבאי ראשי בשנה האחרונה
    *חכו שתגלו שיש נאו נאציים גם בארצות הברית וגם בבריטניה וגם בצרפת וגם בגרמניה, אפילו בצבא
    זהו לא נקבל מהן תמיכה יותר? זה מעיד הרי על כולם לא?
    *כוח וואגנר שכמעט הגיע למוסקבה הסופש נקרא על שם ריכרד ווגנר, אני צריך להוסיף מה השקפות העולם שלהם?

    1. אכן,נקודות ציון חשובות.
      הדגשה: האדאולוגיה באזורים גאוגרפיים הללו מתייחסת לדוקטרינה על פי משנתו של סטפּן אנדריוביץ' בנדרה.
      נשאלת השאלה : מהי הסבירות שחיים בקרבינו ״יהודים״ פרו-נאציים?

  2. בכל מדינות אירופה רצחו יהודים וכמה שיותר יותר טוב, מה שמעניין שכול הישראלים שכחו את זה מזמן, ולא מפסיקים לנסוע
    ולבקר כל הזמן בכל מדינות אירופה שכאמור העדיפו שאף יהודי לא ישאר בארצם !

  3. זה מחדש משהו למישהו? עובדות ידועות מזמן. פרסום המסמכים נועד רק לעודד את הזיכרון הקצר, כאשר אנחנו בצד של אלה אשר עסקו בהשמדה שיטטית של העם היהודי. ה"חברים" שלנו לא מסתירים את הסמלים הנאציים של חייליהם, גם ברמה הגבוהה, הטנקים שהם מקבלים מסומנים בצלבים לבנים ורחובות הערים שלהם קרויים על שם ה"גיבורים" שעסקו בהשמדה ורצח אזרחים, בהם יהודים רבים. מה חדש?

  4. נכון מאוד כל הגוים באירופה עם דם של מליוני יהודים על הידים ימם שמם!!!השם יתנקם בהם במיוחד בגרמניה העמלקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים