שיתוף
תגובות
כללי » חשיפה: קצין ב-8200 "השתמשנו בבינה מלאכותית לזיהוי מפקדי חמאס"
אל"מ יואב, מפקד מרכז הבינה המלאכותית ביחידת הסייבר: "אחד הכלים המשמעותיים שבנינו הוא מערכת שיודעת למצוא אנשים "מסוכנים" | מגביר משמעותית את יכולות הסיכול
בינה מלאכותית | צילום: freepik

אלוף-משנה יואב, מפקד מרכז הבינה המלאכותית ביחידת 8200 בצה"ל, חשף במסגרת שבוע ה-AI באוניברסיטת תל אביב כי במבצע שומר החומות השתמש הצבא במערכת בינה מלאכותית כדי לזהות מפקדי חוליות טילים של חמאס. מדובר בהתבטאות יוצאת דופן של קצין בכיר ביחידה הסודית, באשר לטכנולוגיה שהיא מפתחת.

לדברי יואב, ששמו המלא אסור בפרסום "כלי הדאטה סיינס וה-AI שבהם אנו משתמשים מגבירים משמעותית את היכולת שלנו לסכל פיגועי טרור. אחד הכלים המשמעותיים שבנינו ואנו מפעילים כיום הוא מערכת שיודעת למצוא אנשים "מסוכנים" על בסיס רשימת אנשים מוכרים שהוזנה למערכת. את התהליך הזה עושה המערכת בשניות, מה שבעבר היה לוקח למאות חוקרים מספר שבועות לעשות".

עוד מבחזית החדשות

לדברי הקצין, "במבצע 'שומר החומות' הצלחנו לזהות באמצעות המערכת מפקדי חוליות טילים של חמאס, ופעילי נ"ט במיליציות הטרור בעזה. בשילוב האדם-מכונה הייחודי של יחידה 8200, המכונה הצליחה לזהות את המחבלים מבין מאגר עצום של אנשים ולהעביר את המידע שנוצר מהבינה המלאכותית, אל חוקרי אגף המודיעין".

עוד אמר הקצין, כי במבצע שומר החומות, הצליח אגף המודיעין לייצר 200 מטרות חדשות לתקיפה בזמן המבצע באמצעות כלי הבינה המלאכותית שפותחו ב-8200. כמו כן, הצליחו ביחידה לעדכן ולשדרג את כלי הבינה המלאכותית שלהם כ-150 פעמים בזמן המבצע.

עוד מבחזית החדשות

אלוף-משנה יואב מוביל את פעילות צה"ל בתחום הדאטה סיינס וה-AI. המרכז הוא מפקד עליו מפתח ומוביל פרויקטים לאומיים, כמו "מגשימים AI" יחד עם המרכז לחינוך סייבר שמקנה חינוך בדאטה סיינס לתלמידי תיכון בפריפריה הגאוגרפית חברתית. בנוסף מפתח המרכז את "אלונים" ו"ברקת", תוכניות שמטרתן לאפשר לקציני עתודה נבחרים לסיים את התארים שלהם בדאטה סיינס בזמן קצר מהרגיל.

שבוע הבינה המלאכותית (AI Week) נערך השבוע בהובלת המרכז למחקר סייבר בינתחומי על שם בלווטניק בשיתוף עם המרכז לבינה מלאכותית ומדעי הנתונים באוניברסיטת תל אביב, ובהשתתפות חוקרים ובכירים מתחום הבינה המלאכותית מישראל ורחבי העולם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים