שיתוף
תגובות
חדשות » חשיפה: סוכלה רשת טרור של חיזבאללה ואיראן להלבנת כספים במטבעות דיגיטליים
המלחמה בטרור
שר הביטחון חשף את פעולת הסיכול של מערכת הביטחון, שהחרימה מיליוני דולרים שיועדו לארגוני הטרור והעבירה אותם לישראל
שר הביטחון יואב גלנט בסיור בצפון השומרון | צילום: אריאל חרמוני - משרד הביטחון

בכנס הקריפטו של המטה ללוחמה כלכלית בטרור במשרד הביטחון, שהתקיים היום (שלישי) חשף שר הביטחון יואב גלנט, כי מערכת הביטחון סיכלה תשתית טרור של חיזבאללה ויחידת "כוח קודס" של משמרות המהפכה האיראניות שפעלה להלבנת כספים באמצעות מטבעות דיגיטליים. במסגרת פעולת הסיכול, הוחרמנו מיליוני דולרים שיועדו לארגוני הטרור הממומנים על ידי איראן והועברו לקופת מדינת ישראל.

לדברי שר הביטחון, הוא אישר לפני כמה שבועות לחלט את הכספים שהולבנו באמצעות המטבעות הדיגיטליים. "מדינת ישראל מתמודדת מאז הקמתה עם איומים ביטחוניים מורכבים. עם השנים והתמורות הטכנולוגיות, האיומים משתנים ומשתכללים. לצד הלחימה הקבועה והבלתי מתפשרת בטרור נוספה זירת לחימה חדשה, מאבק במשאבים שמאחורי הטרור, ובמילים פשוטות, מאבק בכספי הטרור. זו משימה לא פשוטה, שהופכת מורכבת יותר כאשר מדובר במטבעות הדיגיטליים" אמר גלנט.

עוד מבחזית החדשות

״מדינת ישראל מתמודדת מאז הקמתה עם איומים ביטחוניים מורכבים. עם השנים והתמורות הטכנולוגיות, האיומים משתנים ומשתכללים. לצד הלחימה הקבועה והבלתי מתפשרת בטרור- במחבלים ובשולחיהם נוספה זירת לחימה חדשה: מאבק במשאבים שמאחורי הטרור, ובמילים פשוטות: מאבק בכספי הטרור״.
 
״זו משימה לא פשוטה, שהופכת מורכבת יותר כאשר מדובר במטבעות הדיגיטליים. מי שמממן טרור, או מקיים קשר פיננסי עם פעילי טרור חייב לדעת שהוא מטרה בדומה למי שמכווין טרור ומשלח אותו״.
 
״בחודשים האחרונים פיתחנו במטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור במשרד הביטחון, בשיתוף פעולה עם גורמי המודיעין והאכיפה (מוסד, אמ״ן, משטרת ישראל וגופים נוספים), יכולות חדשות אשר הביאו הישגים משמעותיים ביותר גם בחזית לחימה זו״.

״אני מבקש לחשוף כאן לראשונה כי לפני מספר ימים הסתיים מבצע נרחב ותקדימי לחשיפת ציר למימון טרור תוך שימוש במטבעות דיגיטליים. מדובר באירוע ראשון בסדר גודל כזה, בו סוכלה תשתית בהובלת חיזבאללה וכוח קודס האיראני שהעבירה מיליוני דולרים לשימוש גורמי טרור״.

עוד מבחזית החדשות

״מאז תחילת השנה, ביצעו אנשי חיזבאללה, כוח קודס וגורמים סוריים, שימוש במטבעות דיגיטליים כדי לקבל בדרך זאת כספים מגורמים שלישיים, בעיקר חלפנים, מולם בוצעו עסקאות לא חוקיות, ששימשו את ארגוני הטרור לפעילותם השוטפת״.

עוד אמר שר הביטחון כי "מדובר באירוע ראשון בסדר גודל כזה. מאז תחילת השנה, ביצעו אנשי חיזבאללה, כוח קודס וגורמים סוריים, שימוש במטבעות דיגיטליים כדי לקבל כספים מגורמים שלישיים, בעיקר חלפנים. מולם בוצעו עסקאות לא חוקיות, ששימשו את ארגוני הטרור לפעילותם השוטפת".

מדי שנה מתקצבת איראן את ארגון חיזבאללה בכ-750 מיליון דולר. על רקע המשבר הכלכלי הקשה בלבנון, הפכו פעילי הארגון בשנה האחרונה, לעשירים. בעוד עובד לבנוני, אם יש לו עבודה, משתכר בממוצע כ-50 דולר בחודש, שכרו של פעיל חיזבאללה מגיע לכ-500 דולר בחודש.

מסמך סודי של חברת ביטוח הספנות "לוידס" חשף לפני כחצי שנה עסקים בלתי חוקיים נוספים של איראן למימון חיזבאללה. כך דיווחה רשת "איראן אינטרנשיונל" המזוהה עם האופוזיציה האיראנית וממומנת על ידי סעודיה. על י הדיווח ברשת, שמקום מושבה בלונדון, המסמך חשף רשת של מסחר בזהב הפועלת בדרום אמריקה. מטילי זהב שמגיעים מוונצואלה מועברים לאיראן, ובטורקיה הם מומרים לכסף המשמש למימון חיזבאללה ומשמרות המהפכה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים