שיתוף
תגובות
חדשות » חשיפה: נשק וכלי רכב משוריינים מתוצרת ארה"ב הועברו לרשות הפלסטינית – באישור ישראל
העיתון הפלסטיני אל-קודס חשף את העברת הציוד, שנועדה לחזק את היכולת של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים במאבק נגד ארגוני הטרור בעיקר בשכם ובג'נין
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן | צילום: Alexandros Michailidis, שאטרסטוק

באתר העיתון הפלסטיני אל-קודס דווח אמש (שני), מפי מקורות פלסטיניים כי הרשות הפלסטינית קיבלה מארצות הברית, דרך ירדן ובאישור ממשלת ישראל – כלי נשק וכלי רכב משוריינים שישמשו ל"אכיפת החוק והסדר". על פי הדיווח, מטרת המשלוח היא חיזוק היכולת של המנגנונים במאבק נגד ארגוני הטרור בג'נין ובשכם.

על פי אותם מקורות, הרשות הפלסטינית הבהירה לגורמים שונים, באמצעות מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף חוסיין א-שיח', כולל במהלך פגישות עם האמריקאים, כי "הרשות הפלסטינית לא מסוגלת להתעמת עם תאי הטרור בג'נין, שכם וטול-כרם, שנחשבים לחמים ביותר בגדה". עוד נטען כי גם כוחות צה"ל מתקשים לפעול שם, ללא סיוע של כוחות אוויריים ויבשתיים.

עוד מבחזית החדשות

לדבריהם, הצד האמריקאי הבין את הדרישות של הרשות הפלסטינית ופעל כדי לספק לה את ציוד הלחימה הדרוש, הכולל כלי רכב משוריינים וכלי נשק אוטומטיים חדישים שמצוידים בלייזרים לשימוש במאבק אל מול התאים החמושים, בעיקר בג'נין.

על פי הדיווח, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ערך סדרת פגישות ביטחוניות נרחבות במוקטעה ברמאללה במהלך השבועיים האחרונים, שבהן ביקש מראשי המנגנונים להכות ביד ברזל בכל התאים החמושים שמתריסים נגד הרשות הפלסטינית, ושפועלים כדי לגרום להחלשתה ולהציגה בפני האמריקאים והאירופים כחסרת אונים.

במקביל, בכיר הרשות הפלסטינית חוסיין א-שיח' נועד ביום ראשון עם שר החוץ הירדני איימן א-ספדי בעמאן. לאחר הפגישה נמסר כי השניים דנו "במאמצים לעצירת ההידרדרות בשטחים הפלסטיניים, במציאת אופק מדיני אמיתי ובצורך לעצור את הצעדים הישראליים הבלתי חוקיים".

עוד מבחזית החדשות

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים