שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » חשיפה ממסמכי הפנטגון: "אוקראינה תכננה תקיפה במוסקבה"
על פי הדיווח ב"וושינגטון פוסט", בקייב הכינו תוכנית לתקיפה ברוסיה במלאת שנה לפלישה ב-24 בפברואר | ארה"ב ביקשה מהם לבטל את התוכנית
הקרמלין במוסקבה | צילום: שאטרסטוק

על פי דיווח בוושינגטון פוסט, תכננה אוקראינה לתקוף במוסקבה במלאת שנה לפלישה ב-24 בפברואר. בסופו של דבר התוכנית בוטלה לבקשת האמריקאים, בשל החשש כי רוסיה תגיב בנשק גרעיני טקטי.

על פי הדיווח, שמבוסס על מסמכים שדלפו מהפנטגון, ראש המודיעין הצבאי (HUR) בקייב, הגנרל קירילו בודנוב, תדרך את קציניו "להיות מוכנים לתקיפות מרובות ב-4 בפברואר". "נתקוף עם כל מה שיש", אמר בודנוב.

עוד מבחזית החדשות

במודיעין האוקראיני חשבו גם על הפצצת נמל נובורוסייסק הרוסי בים השחור, שהייתה מפגינה את יכולת הביצוע של האוקראינים בפגיעה בנכסים רוסיים.

למרות זאת, עולה מהמסמכים כי ב-22 בפברואר, הוציא ה-CIA מסמך חדש, ועל פיו, ראש המודיעין הצבאי בקייב "הסכים לבקשת וושינגטון, לדחות את התקיפות על מוסקבה". לא ידוע מי ביקש זאת מהאוקראינים ומדוע הסכימו לבקשה אולם ההערכה היא שהבקשה נבעה מחשש שרוסיה תגיב בנשק גרעיני טקטי, במיוחד אם יתברר שאמצעי לחימה אמריקאיים היו מעורבים בתקיפה האוקראינית.

לפני ימים אחדים נודע כי רוסיה ביטלה כמה מצעדים מסורתיים שתוכננו באזורים הסמוכים לאוקראינה בתשעה במאי. בין השאר מחשש לתקיפה אוקראינית.

הגנרל בודנוב עצמו התראיין היום לאתר חדשות אוקראיני ואמר כי מתקפת הנגד האוקראינית הגדולה תתרחש עוד באביב הזה. בתשובה לשאלה אם קצב אספקת הנשק מהמערב גורם לו לשקול מחדש את ההערכה, השיב בודנוב: "לגמרי לא. בין אם זה מוצא חן ובין אם לאו, אנחנו מתקרבים למערכה היסטורית בתולדות אוקראינה. זו עובדה, וכולם מבינים אותה. מתי תתחיל המתקפה זה סוד, אולם כולם מבינים שאנו מתקרבים אליה. אשר להיקף האספקה ולקצב שלה, ברור שהיינו רוצים יותר, ויותר מהר. אולם נפעל בהתאם למה שקיים כעת". עוד אמר בודנוב: "מתקפת הנגד שלנו תהיה היסטורית. לשחרר את השטחים שלנו בגבולות 1991 עוד השנה? בהחלט אפשרי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים