שיתוף
תגובות
חדשות » חשיפה: כך אותר וחוסל המחבל השני תוך זמן קצר
המודיעין, המעקב הצמוד והחיסול המהיר התאפשרו עקב תגובה מהירה של השב"כ וחפ"ק מיוחד שהוקם ושילב יכולות מודיעיניות וטכנולוגיות
הנשק שהשאיר המחבל | צילום: דובר צה"ל

הבוקר (רביעי) יום לאחר הפיגוע שבו נרצחו ארבעה ישראלים בתחנת דלק סמוך ליישוב עלי, מתבררים פרטים חדשים על מה שאירע מרגע הירי בתחנה ועד לחיסולו של המחבל השני.

החפ"ק שהקים השב"כ מייד לאחר הפיגוע, הצליח להתחקות אחר מסלול המחבל, ולהביא לחיסולו המהיר, זמן קצר לאחר שהאירוע. מתחקיר האירוע עולה כי המחבלים הגיעו לתחנת הדלק חמושים בנשקי M-16. אחד מהם פתח באש בתחנת הדלק ורצח אדם אחד. עד ראייה חמוש שזיהה את המתרחש השיב באש, וחיסל אותו. במקביל, המחבל השני התקדם לכיוון חומוס אליהו,שם פתח בירי מחוץ למסעדה וגם בתוכה. מהירי נרצחו שלושה בני אדם נוספים וארבעה נפצעו.

עוד מבחזית החדשות

אחרי שרצח את השלושה הנוספים, הבחין המחבל ברכב טויוטה מונע שעמד במקום. הוא נכנס אליו ונמלט לכיוון צומת תפוח. בשלב הזה, בשב"כ נפתח חמ"ל משותף של כל הגורמים הרלוונטיים. החמ"ל עשה שימוש במצלמות, סנסורים ואמצעים טכנולוגיים נוספים כדי להתחקות אחר נתיב המילוט של המחבל.

בחפ"ק התחלקו לשתי קבוצות. האחת הייתה אחראית על המודיעין, והשנייה על המרדף. הם הבינו שהמחבל הראשון הוא מעוריף, והם חיפשו חברים וקרובים שלו. בשלב מוקדם מאוד בחפ"ק הבינו שהמחבל השני נמלט עם רכב שהיה מונע בזירה. הם העלו תמונות של מצלמות מכל האזור, ואיתרו את הטויוטה הלבנה שאיתה נסע. כך הבינו במערכת הביטחון שהמחבל נוסע צפונה.

עוד מבחזית החדשות

ברגע הזה החליטו להקפיץ את "צוות טקילה", צוות לוחמים מיוחד של השב"כ והימ"מ. החפ"ק כיוון אותם, לכיוון הכפר טובאס שבמזרח השומרון. בשלב הזה, קלטו במערכת הביטחון שהמחבל נטש את הרכב ליד צומת בקעות ועלה על מונית, לאחר שהותיר את הנשק שלו ברכב הטויוטה שגנב מהזירה. בחפ"ק בדקו האם מדובר במונית אקראית, או בסייען שנשלח כדי לאסוף אותו.

זמן קצר לאחר שנמלט, צוות טקילה הצליח לחסל אותו בכפר טובאס. בתיעוד ממצלמות האבטחה במקום, נראה הצוות מגיע ברכב אזרחי, וחוסם את המונית מאחור, כשגם מקדימה היא לא יכולה להתקדם. הלוחמים זיהו את המחבל תוך כדי תנועה, וברגע שהם הבינו שזה הוא, הם פתחו באש וחיסלו אותו.

כך שתוך שעתיים לאחר שנמלט, המחבל השני חוסל. השילוב של טכנולוגיה, היכרות שטח עמוקה של רכזי המודיעין ופעולה מיידית ומהירה של הכוחות המיוחדים, איפשרו את היכולת לסגור את המעגל במהירות, ולחסל את המחבל.

מדובר במחבלים במוהנד שחאדה וחאלד מצטפא עבד א-לטיף צבאח. שחאדה היה פעיל בזרוע הצבאית של חמאס, סטודנט שפעל בתא הסטודנטים של ארגון הטרור באוניברסיטת אלנג'אח, אסיר משוחרר ועצור לשעבר של מנגנוני הביטחון, ללא היתרים.

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. ימחחח שמם גם השם שלהם ארוך ולא מובן כמו הגלות.אבאאאאאא דייי מבקשים תן כוחות לעם ישראל שתבוא הגאולה והמשיחחחח

  2. שנו חכמינו "סייג לחכמה – שתיקה", לא צריך לדבר, לא לפרסם, זה לא צעד חכם.
    תודה רבה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים