שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » חשיפה: זלנסקי תכנן לפוצץ את צינור הגז הרוסי להונגריה
ממידע מודיעיני בארה"ב עולה, כי נשיא אוקראינה הציע בחודש פברואר האחרון לפוצץ את צינור הנפט דרוז'בה, שמוביל נפט מרוסיה להונגריה ואף לכבוש כפרים רוסיים
נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי | צילום: דוברות נשיא אוקראינה

הוושינגטון פוסט פרסם היום (ראשון) מידע מודיעיני מסווג שדלף לרשת, וממנו עולה כי נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, הציע בחודש פברואר האחרון לפוצץ את צינור הנפט דרוז'בה, שמוביל נפט מרוסיה להונגריה ולמדינות נוספות. על פי הדיווח, מטרתו של זלנסקי הייתה לפגוע בכלכלה ההונגרית, לאחר שראש הממשלה ההונגרי, ויקטור אורבן, בעל בריתו הקרוב ביותר של פוטין באירופה, ניסה שוב ושוב לבלום את תמיכת האיחוד האירופי באוקראינה.

יחד עם זאת, ציינו גורמי מודיעין אמריקאים כי זלנסקי "הביע זעם כלפי הונגריה, ולכן ייתכן שמדובר היה באיומי סרק חסרי משמעות". עוד עולה מהמסמכים שנחשפו כי זלנסקי שקל לכבוש כפרים רוסיים.

עוד מבחזית החדשות

זלנסקי דחה את הפרסום בוושינגטון פוסט ואמר כי: "לאוקראינה יש את היכולת להגן על עצמה, ואנחנו עושים את זה. יש לנו זכות להגן על עצמה, ואנחנו עושים את זה. אוקראינה לא כבשה אף אחד, אלא להיפך. כשכל כך הרבה אנשים מתו והיו קברי אחים ואנשינו עונו, אני בטוח שעלינו להשתמש בכל תחבולה".

הבוקר נפגש זלנסקי עם קנצלר גרמניה אולף שולץ ונשיא גרמניה, פרנק-וולטר שטיינמאייר, בברלין. בהמשך הוא צפוי לקבל את פרס קרל הגדול ואות כבוד על מאמציו לטפח אחדות באירופה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים