שיתוף
תגובות
חדשות » חשיפה: התקפה אלקטרונית קשה משבשת את הנחיתות בנתב"ג
תושבי מועצת מטה בנימין התלוננו על רעש חזק של מטוסים החולפים מעל בתיהם | רשות שדות התעופה נאלצה להודות: "גורמים עלומים משבשים את מערכות ה-GPS"
נתב"ג | צילום: Lerner Vadim, שאטרסטוק

התקפה קשה משבשת את נחיתות המטוסים בנתב"ג בחודשים האחרונים, כך נודע הבוקר ׁ(רביעי) ל-N12. רשות שדות התעופה הודתה: "גורמים עלומים משבשים את מערכות ה-GPS של נחיתות המטוסים בדרך לנתב"ג". בשל הקושי של המטוסים לנחות במסלולים המיועדים להם, הם נוחתים במסלולים חלופיים.

בישראל בודקים אם מדובר במערכות רוסיות, שפועלות בסוריה ובמזרח התיכון כפי שכבר קרה בעבר. לצד הבדיקות, ישנם מאמצים לפתור את הבעיה. למרות השינוי במסלולי הנחיתה, לא נפגעה הפעילות השוטפת של הנחיתות וההמראות.

עוד מבחזית החדשות

ההודאה של רשות שדות התעופה הגיעה לאחר שתושבי המועצה האזורית מטה בנימין התלוננו בפני ראש המועצה שלהם, ישראל גנץ, על רעש מחריש אוזניים ממטוסי נוסעים, שחולפים על פני היישובים בגובה נמוך. המועצה שלחה מכתב לרשות, ובו דרשה הסבר לכך שהמטוסים לא נוחתים ישירות מהים ומבצעים את המסלול הארוך, שעובר מעל היישוב חשמונאים.

במכתב התגובה, חשפה איריס רז, ראש אגף איכות הסביבה ברשות שדות התעופה, כי "בחודשים האחרונים חווה מדינת ישראל הפרעות GPS בלתי פוסקות, כנראה מגורמים מחוץ למדינת ישראל. הפרעות אלו מונעות כמעט לחלוטין את היכולת לבצע את תהליכי הנחיתה".

עוד מבחזית החדשות

"רשות שדות התעופה מודעת להשפעות הרעש סביב נתב"ג, ועושה כל העת כמיטב יכולתה על מנת לפעול למזעורו ולחלוקתו ההוגנת בין היישובים השונים במרחב נתב"ג", הוסיפה רז.

לאורך השנים סוכלו לא מעט ניסיונות של גורמים עוינים מחו"ל לשבש את מערכות ה-GPS, הנחיתה האוטומטית והכיוונים, שאמורות לסייע לטייסים לנחות במסלולים הקצרים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים