שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חשיפה: השופטים במשפט נתניהו ממליצים על הליך גישור
שלושת השופטים במשפט נתניהו קיימו פגישה שבה קראו ליועמ"שית ולסנגורי נתניהו ללכת לגישור | למרות זאת היועמ"שית סירבה
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: לע"מ

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הודיעה שלשום שהיא מסרבת להצעה לפתוח בהליך גישור בתיקי נתניהו, אך הערב (רביעי) פורסם ב-ynet כי עוג לפני ההחלטה שלה היה ניסיון נוסף וחריג של השופטים במשפט לשכנע אותה אחרת.

מפרטים שעולים מדיון סגור שנערך בנושא נראה, כי לפני הסירוב של היועמ"שית, שלושת השופטים הפצירו בצדדים ללכת לגישור. לפני כשבועיים התקיימה ישיבה של שופטים, ובה הם קראו לשני הצדדים לשקול גישור בתיקי האלפים.

עוד מבחזית החדשות

גישור בתיק שכבר נמשך כשלוש שנים, הוא לא הדבר האידיאלי לשני הצדדים, אך ברור שההצעה מיועדת בעיקר ליועמ"שית מכיוון שסנגורי נתניהו היו מסכימים לגישור. מאידך, עצם העובדה שהשופטים הבהירו לצדדים שכדאי להם להגיע לגישור ולסיים את המשפט שנמשך ונמשך, פירושה שהשופטים מבקשים מהצדדים לשקול את הסיכונים בהימשכות המשפט.

השבוע כאמור הודיעה היועמ"שית לביהמ"ש כי היא מתנגדת לגישור פלילי בתיקי האלפים. בהרב-מיארה הודיעה לבית המשפט ולפרקליטי ראש הממשלה כי היא מתנגדת לגישור פלילי, מכיוון שייתכן כי גישור פלילי יעצור את המשפט. בהרב-מיארה אף נפגשה עם פרקליטים וסנגורים שניסו לשכנעה להסכים לגישור אך לבסוף החליטה לסרב.

החלטתה של היועמ"שית הייתה צפויה, שכן, היא הסתייגה מלכתחילה להליך גישור מתוך מחשבה שגישור פלילי יעכב את המשפט לפרק זמן ממושך וכי סיכוייו להצליח לא גבוהים. גישור פלילי הוא הליך שכיח בתיקים פליליים, ובמסגרתו מופנים הצדדים לדיון מקוצר ומתומצת בפני שופט חיצוני. בהמשך, השופט שומע את הצדדים, עובר על הראיות, ומביא לצדדים הצעה להסדר טיעון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים