שיתוף
תגובות
חדשות » חשד לפרוטקשן: מתחם שבבעלות רמי לוי עלה באש "נזק עצום של עשרות מיליונים"
השריפה פרצה ביום שישי בבית אריזה לתוצרת חקלאית שבגליל העליון ועדיין לא כבתה כליל | למקום נגרם נזק עצום | רמי לוי "היו איומים על מנהל המתחם ביקשו ממנו שישלם"
השריפה בבית האריזה | צילום: יקיר נבון, כבאות והצלה צפון

כבר יותר מיממה נמשכים מאמצי הכיבוי בבית האריזה לתוצרת חקלאית שבבעלות ענק הקמעונאות רמי לוי, בסמוך לרמות נפתלי שבגליל העליון. יותר מ-20 צוותי כיבוי פעלו במקום החל מיום שישי. השריפה גרמה לנזק עצום למבנה ולשריפת תוצרת חקלאית, ארגזים ותשתיות. המשטרה חוקרת חשד להצתה.

השריפה בבית האריזה | צילום: יקיר נבון, כבאות והצלה צפון

רמי לוי, בעל מתחם האריזה לתוצרת חקלאית מרחבי הגליל, המשווקת את התוצרת לסניפי הרשת ברחבי המדינה, אמר ל-ynet כי "יש שם נזק עצום, עשרות מיליוני שקלים. אני לא יודע מה קרה שם והמשטרה והשב"כ חוקרים".

עוד מבחזית החדשות

באזור הגליל והגולן מתחוללת בשנים האחרונות מלחמה נגד ארגוני הפשיעה בכפרי הסביבה, שמשליטים טרור וגובים דמי פרוטקשן בתמורה לשמירה על הרכוש והתוצרת החקלאית של תושבי המקום.

לדברי רמי לוי, "לפני כשנה היו איומים על מנהל המתחם, ביקשו ממנו שישלם להם או משהו כזה והוא התלונן במשטרה אבל מאז לא היה דבר. לא קיבלנו שום בקשה או דרישה כלשהי והמקום היה מוגן עם כל מה שצריך, בהתאם לדרישות הביטוח". עוד הוסיף לוי כי "הכיוון המסתמן שמסרו לי במשטרה הוא הצתה. אני מאמין במשטרה ומקווה שיבדקו לעומק העניין ויטפלו בזה בהתאם".

על פי הודעת כבאות גליל-גולן, לאחר יותר מ-20 שעות השיגו הכבאים שליטה על השריפה, שפרצה בסמוך לשעה 22:45 ביום שישי. הצוותים מנעו את התפשטותה למחסנים סמוכים על ידי פעולות הגנה, ובכך מנעו נזק כבד הרבה יותר. מפקד תחנת גליל-גולן, טפסר משנה נתן בנשימול, הורה על הקמת צוות חקירה מיוחד של כבאות והצלה שיחקור את נסיבות השריפה, יחד עם צוות של חוקרי משטרת המחוז הצפוני. גם בשעה זו פועלים במקום שני צוותי כיבוי בהשגחה ובפעולות כיבוי סופיות, וההערכה היא שיעברו שעות ארוכות עד לתום פעולות הכיבוי הסופיות.

מדוברות המשטרה נמסר כי "עם קבלת הדיווח שוטרי המחוז הצפוני הגיעו למקום והחלו בסריקות ובאיסוף ממצאים מזירת האירוע. בתוך כך, נפתחה חקירה בחשד להצתה אשר נמצאת בשלב זה בראשיתה"

לפני כשבועיים הוצת מתבן חציר במושב עלמה. ארבעה צוותי כיבוי פעלו במשך שעות ארוכות לבידוד ערימות החציר שטרם התלקחו, במקביל לפעולות כיבוי וקירור של המתבן. המתבן היה שייך למשק גואטה, המגדל בקר והנזק שנגרם למשק המשפחתי, שקיים מאז קום המדינה, נאמד ביותר מ-200 אלף שקלים. עם התחלת מאמצי הכיבוי התברר כי מי שהצית את השריפה דאג לחסום את ברזי הכיבוי על מנת שלא יוכלו לכבות באמצעותם את האש. כמה שבועות קודם לכן נגנבו מהמשק ארבעה עגלים צעירים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים