שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » חשד לפיגוע דקירה בסין: עובד בשגרירות ישראל נדקר בבייג׳ינג
עובד השגרירות הותקף שלא באזור השגרירות והרקע נבדק | אמש הזהירו המל"ל ומשרד החוץ ממחאות ברחבי העולם בסוף השבוע לאור קריאת חמאס ל״יום זעם״
בייג׳ין | צילום: אל על

עובד ישראלי בשגרירות ישראל בבייג'ינג, בירת סין, נדקר היום (שישי) שלא באזור השגרירות והועבר לטיפול בבית חולים במצב יציב. הרקע עדיין בבדיקה.

המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה ומשרד החוץ הודיעו אמש כי הנהגת חמאס יצאה בקריאה לכלל תומכיהם בעולם לקיים היום "יום זעם", ולצאת ולפגוע בישראלים וביהודים. בהודעה נאמר כי "סביר שיתקיימו במדינות שונות בעולם אירועי מחאה, שעלולים להתפתח לאירועים אלימים".

עוד מבחזית החדשות

עוד נכתב כי "לאור זאת, המטה לביטחון לאומי ומשרד החוץ ממליצים לכלל הישראלים השוהים בחו"ל לגלות עירנות, להתרחק מהפגנות ומחאות ובמידת הצורך להתעדכן עם כוחות הביטחון המקומיים אודות הפגנה/אירועי הפרת סדר אפשרית בסביבתם".

מוקדם יותר היום מסר משרד החוץ של סין כי הוא "מודאג מאוד מהסלמה אפשרית של הסכסוך בין ישראל לחמושים פלסטינים". בתגובה, מחתה ישראל בפני סין על כך שלא השמיעה גינוי חד משמעי למתקפת חמאס בעוטף עזה. סמנכ"ל אסיה והפסיפיק במשרד החוץ, השגריר רפי הרפז, שוחח עם השליח הסיני למזרח התיכון ג'אי ג'ון, "והביע את האכזבה העמוקה של ישראל מההצהרות וההודעות הסיניות על האירועים האחרונים בדרום ישראל, בהן אין גינוי ברור וחד משמעי לטבח הנורא שביצע ארגון הטרור חמאס נגד אזרחים חפים מפשע וחטיפת עשרות מהם לעזה".

עוד נמסר ממשרד החוץ כי "השגריר הרפז אמר כי בהודעות הסיניות אין כל מרכיב לזכותה של ישראל להגן על עצמה ועל אזרחיה, זכות בסיסית של כל מדינה ריבונית שהותקפה בצורה חסרת תקדים ובאכזריות שאין לה מקום בחברה האנושית. המסרים שפורסמו על ידי גורמים רשמיים סיניים, כגון 'עצב נוכח המספר הרב של אזרחים הנפגעים כתוצאה מהקונפליקט', גינוי 'פעולות הפוגעות באזרחים' וקריאה ל'הפסקת אש מיידית' אינן מייצגות ולא הולמות את האירועים הטרגיים והזוועות של הימים האחרונים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים