שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » חרסון: שדות מוקשים נסחפו עם הזרם "לא יודעים איפה הם"
נשיא אוקראינה הגיע לאזור ההצפות שחלקים גדולים ממנו שקעו תחת המים | עד עתה דווח על לפחות 5 הרוגים
ההצפות במחוז חרסון | צילום: רשתות - לפי סעיף 27א'

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ביקר היום (חמישי) במוקד ההצפות בחרסון, שחלקים גדולים ממנו שקעו תחת המים בעקבות פיצוץ סכר נובה חקובקה ביום שלישי. זלנסקי, האשים שוב את הכוחות הרוסיים בפיצוץ הסכר שהיה תחת שליטתם מאז תחילת המלחמה, ואמר כי שוחח עם גורמים מקומיים על השלכות האסון.

הצפות הענק במחוז חרסון, גבו את חייהם של חמישה בני אדם, כך מסר ראש עיריית נובה חקובקה. הסכר נבנה על ידי הסובייטים בשנות ה-50 של המאה הקודמת. רוסיה אשימה את קייב באחריות לאסון והנשיא ולדימיר פוטין כינה זאת "פעולה ברברית" אך אף אחד מהצדדים לא סיפק הוכחות חד משמעיות.

עוד מבחזית החדשות

מדינות המערב, בעלות בריתה של אוקראינה, רמזו כי נראה שהכוחות הרוסיים אחראים לפיצוץ, אולם הן הדגישו כי בשלב זה לא ניתן לקבוע זאת בוודאות.

כך או כך, פיצוץ הסכר כבר מוגדר כאחד האסונות הסביבתיים החמורים ביותר שידעה אירופה בעשרות השנים האחרונות, וקיים חשש מפני פגיעה אפשרית בכור הגרעיני בזפוריז'ה. הכור, שנמצא תחת כיבוש רוסי, קיבל אספקת מים מהסכר לטובת קירור הליבה שלו. למרות זאת, הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) הודיעה כי כרגע אין חשש לביטחון הכור.

סכנה מוחשית נוספת שנשקפת מהצפת האזור היא, היסחפותם של שדות מוקשים. אריק טולפסן, בכיר בצלב האדום הזהיר כי שדות המוקשים הצפים מסוכנים לא רק עבור תושבי חרסון, אלא גם עבור אלו המגיעים לסייע להם. "ידענו היכן הסכנות נמצאות", הוא אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית. "עכשיו אנחנו לא יודעים. אנחנו רק יודעים שהן איפשהו במורד הזרם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים