שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » חריג: מועצת בנימין תתבע את האחראים לגרימת תאונת הדרכים
אלפי נוסעים נתקעו בליל שישי שעות ארוכות בפקק מירושלים ליישובי בנימין | ישראל גנץ: "טיפול כושל של המשטרה. לא נשלים עם המחדל"
זירת התאונה בצומת חיזמא | צילום: באדיבות המצלם

ביום חמישי בערב אירעה תאונת דרכים בצומת חיזמא בין אוטובוס מוגן ירי לבין כלי רכב פרטי. הנפגעים פונו לבתי החולים אך זירת התאונה היתה מורכבת וגררה עומס תנועה קיצוני בו נתקעו אלפי נוסעים שביקשו לחזור לבתיהם. הפקק השתחרר רק בשעה 3 לפנות בוקר של יום שישי.

האוטובוס עלה על הבטונדות הסמוכות לכביש, מערכת הבלמים שלו ננעלה, ורכבי החילוץ של מועצת בנימין שבדרך כלל גוררים כלי רכב מזירות תאונה, לא יכלו לגרור אותו. 

עוד מבחזית החדשות

על פי עדויות של אנשי המועצה שהיו בשטח המשטרה וחברת נתיבי ישראל כשלו בניהול ובמתן מענה לארוע. ראש המועצה ישראל גנץ עסק בנושא לאורך הלילה ולפנות בוקר. הוא עמד בקשר עם חברות התחבורה הציבורית כדי שיאספו נוסעים שנתקעו עד שעה מאוחרת בשל שיבוש קווי התחבורה.  

הפקק השתחרר רק לאחר שהגיעו מספר כלים כבדים לגרירת האוטובוס. קצין בכיר הגיע מאוחר לנהל את הארוע ושוטרי השטח התקשו בניהול הארוע.

בבוקר יום שישי ערך ראש המועצה סיכום ראשוני של הארוע והנחה את הייעוץ המשפטי של המועצה לבחון הגשת תביעה ייצוגית נגד הגורמים האחרים למחדל בהם משטרת ישראל, חברת נתיבי ישראל ואף את חברת האוטובוס התקוע שלא פעלה לחילוצו בזמן סביר. 

ראש המועצה ישראל גנץ אומר כי "מדובר בכשל גדול שגרם סבל לאלפי תושבים ובהם ילדים ותינוקות. גם זירה מורכבת של תאונה צריכה להיות מנוהלת אך הגורמים האחראים כשלו בטיפול ובהפעלת האחריות והסמכות שלהם. הנחתי את הייעוץ המשפטי של המועצה לקדם תביעה ייצוגית או כל תביעה משפטית אחרת נגד האחראים למחדל. אני בטוח שארוע כזה בירושלים או בתל אביב היה מנוהל אחרת לגמרי".

עוד מבחזית החדשות

בסיכום הארוע שכתב ראש המועצה לתושבים הוא ציין כי המשטרה תערוך תחקיר בנושא כבר ביום ראשון ולאחר מכן תערוך תחקיר מקיף בו ישתתפו גם נציגי המועצה.

הוא ציין כי גם צוותי המועצה יפיקו לקחים: "אני וצוותי המועצה נקיים הפקת לקחים. נבדוק היכן יכולנו לפעול טוב יותר במענה לתושבים שנתקעו. חוץ מסיוע בזירה היה מקום לחלוקת שתיה ועזרה טכנית לנוסעים התקועים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים