שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » חרדים? לא אצלינו
אנטישמיות בשוויץ
חברת ניהול גרמנית המנהלת בתי נופש בשוויץ סירבה לארח יהודים חרדים | החברה: "לצערנו אנחנו לא יכולים להציע לכם לשכור את הדירות"
שוויץ | צילום: Andri Kummer - Unsplash

משפחה של יהודים חרדים מלונדון ניסתה להזמין בית נופש גדול בשוויץ, הבקשה נדחתה מכיוון ש"הבית אינו עומד בדרישות של קבוצות יהודיות אורתודוכסיות קפדניות" לטענת בעל הבית הוא "חווה חוויות שליליות" מצד חרדים.

ב-25 ביוני, הזמינה לקוחה חרדית מלונדון בית נופש שמנוהל על ידי חברת EP Reisen הגרמנית לעשרה ימים לאוגוסט הקרוב בגראובינדן. ההזמנה כללה אחד עשר בני משפחה, בהם ארבעה מבוגרים ושבעה ילדים. הלקוחה הצהירה שהמשפחה רוצה להיות עצמאית בבית בכל הנוגע להכנת המזון.

עוד מבחזית החדשות

אולם במקום אישור קיבלה הלקוחה דחייה אנטישמית. הבית המנוהל על ידי חברה גרמנית, שמנהלת כמה בתים הודיעה לה "לצערי הבתים שלנו אינם עומדים בדרישות של קבוצות יהודיות אורתודוקסיות למהדרין, מכיוון שאיננו רוצים למנוע מאף אחד לממש את אמונתו, ובשל הניסיון שלנו בטיפול בבתים (נזקים ותלונות), לצערנו אנחנו לא יכולים להציע לכם לשכור את הדירות". עוד צוין בתגובה, כי הבית מוצע רק ל-25 איש ומעלה.

דודה של הלקוחה מלונדון אמר ל"בחדרי חרדים" כי הוא זעם על התשובה שכן "זה ברור שזה גזעני ומפלה" עוד אמר כי "כמובן שבעל הדירה יכול להחליט למי הוא רוצה להשכיר את ביתו. עם זאת, התשובה נוסחה בצורה פוגענית. עם התייחסות מעורפלת לנזק ולתלונות", הוא הגיש את המכתב לוועדה הפדרלית נגד גזענות וטען שגם הם התפעלו מהתשובה "הגזענית/אנטישמית".

הדוד עובד בענף הנדל"ן באנגליה, וכבר יותר מעשר שנים שהוא נפגש עם אחיו ומשפחתו בארץ הולדתם המשותפת, שוויץ. "אין דבר נחמד יותר מחופשה בשוויץ" אמר הדוד "בדרך כלל מגיעים בני משפחה אחרים, אז היינו אמורים להיות כ-30 איש במפגש המשפחתי המסורתי, כך שניתן היה להגיע ל-25 האנשים. כבר כמה פעמים שכרנו בתים דווקא מאותה חברה ואף פעם לא היה לנו בעיות כלשהן".

החברה האחראית נמנעת מהשכרת נכסיה לקבוצות "אורתודוקסיות למהדרין", המנכ"ל הסביר כי החברה משכירה את הבתים "לקבוצות כאלה" במשך שנים רבות. אולם לאחר חוויות שליליות, הם הפסיקו לעשות זאת. לדוגמה, "נגרם נזק לכיריים כי הם הושארו דולקים יותר מ-24 שעות בשבת".

"הנזק הוא לעתים כה גדול עד שאיננו יכולים לתקן אותו עבור הקבוצה הבאה ולכן לא יכולים להבטיח לקבוצה השנייה את האיכות", הסביר המנכ"ל. הקבוצה הבאה מגיעה לרוב ביום העזיבה של הקבוצה הקודמת, כך שאין הפסקה.

לדברי הדוד: "אחרי שהסיפור יצא לרחוב כבר כמה וכמה אנשים התלוננו על החברה והשאירו תגובות באתרים שבהם החברה מפרסמת.

"יש כמובן קבוצות חרדיות שגרמו לבעיות, יש תפוחים רקובים בכל חנות. אבל זה לא מצדיק הכללה". בעשר השנים האחרונות המשפחה הזמינה כמעט כל שנה לינה קבוצתית בגראובינדן.

עוד מבחזית החדשות

דוברת משרד התיירות בשוויץ מסרה בתגובה, כי "אורחים יהודים מרגישים באופן מסורתי מאוד בנוח בשוויץ, וזו הסיבה שהם בין האורחים הנאמנים ביותר" לטענתה "מלבד מקרים בודדים, לא ידוע על בעיות עם אורחים דתיים, ולכן מנהלי הדירות צריכים להיערך אליהם בהתאם".

עוד אמרה: "שוויץ מחויבת להבטיח שכל האורחים, ללא הבדל דת או מוצא, ירגישו רצויים בשוויץ. משרד התיירות של שוויץ מגנה כל סוג של אפליה".

עוד מבחזית החדשות

אחד ממנהלי בתי המלון המפוארים בשוויץ בשוויץ ובעולם הוסיף: "בוודאי יש הרגשה לא נעימה כשרואים סיטואציות כאלו. אני מכיר את המשפחה מקרוב והם משפחה ידועה משוויץ. אני בטוח שהם היו משאירים את הבית יותר נקי משקיבלו. צריך לזכור שיש כללים בשוויץ שהרבה שוכרים לא ‏מודעים להם. אפילו שמשלמים לניקיון חייבים לנקות את ‏הבית לפני שעוזבים"

עוד אמר: "כששוברים ‏משהו חייבים לדווח. ‏כשפוגשים אנשים ברחוב אומרים שלום, יש יהודים שסובלים בגלל שאנשים אחרים לא מתנהגים כמו שצריך וזה "חב לאחרינה". שיהיה חופש טוב לכולם".

הצטרפו ועקבו אחר

6 תגובות

  1. מבין אותם. כמה פעמים טסתי עם קבוצות חרדים והמטוס היה הרוס ומטונף בסוף הטיסה. עכשיו עם כל האסונות והנזק שאתם גורמים לציבור החילוני בארץ לא נרצה אתכם בקירבתנו. לא סובלים אתכם

  2. חרדים ? גם לא אצלנו בארץ.
    בטח ובטח שלא בחוו"ל
    מדיפים ריחות
    רועשים
    הילדים עושים פיפי בכל מקום
    לא מחונכים
    כשהם הולכים הם משאירים הרים של טינופת וזוהמה.
    לא הייתי משכירה להם דירה, לא צימר, לא air b&b
    חרדים דוחים
    תראו איך נראים הישובים שלהם
    סלאמס מסריחים רקובים ומטןנפים

  3. גם אני לא הייתי רוצה להשכיר את ביתי לחרדים עם עודפי הילדים,רעש ולכלוך שהם מביאים איתם.
    מובן לגמרי ואין סיבה לילל ישר על היבט גזעני.
    צמצמו את הילודה המטורפת שלכם ותלמדו איך להתנהג בחברה תרבותית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים