שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » חצי האי קרים: שני הרוגים בפיצוץ על הגשר
המלחמה באוקראינה
מושל בולגורוד מסר לכלי התקשורת ברוסיה כי שני בני אדם נהרגו בפיצוצים על הגשר הלילה | על פי דיווחים, חלק מהגשר קרס והתנועה בו הופסקה
הנזק על הגשר | צילום: רשתות לפי סעיף 27א' - מידע לא מאומת

שני בני אדם נהרגו הבוקר (שני) בתקרית חמורה שאירעה בגשר המחבר בין חצי האי קרים לרוסיה. מושל אזור בולגורוד מסר כי בני זוג שנסעו ברכבם נהרגו ובתם שהייתה עמם ברכב נפצעה באורח בינוני.

כלי תקשורת ברוסיה דיווחו כי הגשר נפגע משתי פיצוצים עזים, וכי "הוקם מרכז מיוחד כדי לתאם את שירותי החירום על מנת לחלץ את הנהגים שנתקעו בפקק". משרד ההגנה האוקראיני לא לקח אחריות על האירוע וטען שמדובר בפרובוקציה רוסית.

עוד מבחזית החדשות

המודיעין האוקראיני הצהיר כי: "הגשר הוא פרויקט חסר ערך". לעומת זאת בכלי התקשורת במדינה טענו, כי המתקפה היא מבצע מיוחד של חיל הים ושירותי הביטחון האוקראיניים. על פי הדיווחים ברוסיה, בעקבות הפיצוצים, שאירעו סביב השעה 3 לפנות בוקר, חלק מהגשר קרס.

שר התחבורה הרוסי מסר כי: "סוכנויות אכיפת החוק והשירותים הרלוונטיים פועלים במקום וננקטים צעדים כדי לשפר את המצב, אנו מבקשים מהתושבים להשתמש במסלול חלופי". על פי העדויות ברשתות החברתיות, הנזק נגרם בנתיב המוביל מחצי האי לכיוון רוסיה.

עוד מבחזית החדשות

בשבוע שעבר, הודתה לראשונה, שרת ההגנה האוקראינית האנה מליאר באחריותה של אוקראינה לפיצוץ הגשר בחצי האי קרים בתחילת אוקטובר 2022. בחשבון הטלגרם שלה, מנתה 12 הישגים של הצבא האוקראיני מאז הפלישה הרוסית בפברואר 2022, וכתבה: "לפני 273 ימים פתחנו במתקפה ראשונה על גשר קרים כדי לשבש את הלוגיסטיקה הרוסית".

אורך הגשר הוא 19 ק"מ (הארוך באירופה) והוא משמש גם למעבר רכבות. הוא נחשב לפרויקט הדגל של ולדימיר פוטין ובשל כך מכונה "גשר פוטין". הנשיא חנך את הגשר ב-2018, אז גם נסע עליו במשאית. הגשר מחבר את קרים למחוז הרוסי קרסונדר ומכונה גם גשר קרץ' – על שם המצר שמעליו הוא עובר.

מלבד היותו סמל בולט ביותר של הכיבוש הרוסי בקרים, יש לגשר חשיבות אסטרטגית רבה עבור מוסקבה: הוא משמש נתיב מרכזי להעברת ציוד צבאי מרוסיה לכוחות שלה שפועלים בדרום אוקראינה. הגשר גם קריטי למעבר של דלק, מזון ופריטים חיוניים אחרים מרוסיה לחצי האי קרים. בחצי האי קרים נמצא נמל סבסטופול, שם שוכן הבסיס של הצי הרוסי בים השחור.

כזכור, פיצוץ הגשר בחצי האי קרים, הנמצא בשליטת רוסיה מאז פלשה אליו ב-2014, אירע באוקטובר 2022 ופגע בקווי תעבורה משמעותיים בין רוסיה היבשתית לקרים. הפעולה נתפסה כניצחון תודעתי אוקראיני, שכן הוא אירע יום לאחר שפוטין חגג יום הולדת 70. בתגובה לפיצוץ, בתגובה לסרטון על פיצוץ הגשר, כתב שר אוקראיני בכיר "יום הולדת שמח, אדוני הנשיא".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים