שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חסר תקדים: נתניהו ואוחנה בוחנים להדיח את מזכיר הכנסת דן מרזוק
נתניהו ואוחנה בודקים אפשרות להדיח את מזכיר הכנסת דן מרזוק שמונה לתפקיד לפני פחות משנה | אם ההדחה תתממש זה יהווה תקדים עבור הכנסת, שמעולם לא הדיחה מזכיר
מזכיר הכנסת דן מרזוק | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת אמיר אוחנה בודקים את האפשרות להדיח את מזכיר הכנסת דן מרזוק, שנבחר לפני כ-10 חודשים לתפקיד באמצעות ועדה שהקים יו"ר הכנסת הקודם מיקי לוי. נתניהו ואוחנה סבורים שמרזוק מקורב ליש עתיד. 

בליכוד בחנו את חוזה העבודה עליו חתם מרזוק כדי לבדוק האם אפשר לשנות אותו. בכל מקרה המהלך יצטרך לקבל את אישור נשיאות הכנסת, שבה לקואליציה יש רוב אך שותפות בה כל סיעות הבית.

עוד מבחזית החדשות

מרזוק נבחר כמזכיר הכנסת במקומה של ירדנה מלר-הורוביץ שכיהנה בתפקיד 12 שנה. קודם לכן הוא עבד במחלקת הייעוץ המשפטי של הכנסת והיה עוזרו של היועץ המשפטי אייל ינון.

מדובר באירוע חריג במיוחד, שכן מעולם לא הדיחו מזכיר כנסת, שעם היכנסו לתפקיד הופך לדמות ממלכתית ולא פוליטית. כמו כן, מדובר במקרה חסר תקדים להדיח מזכיר כנסת אחרי פחות משנה בתפקיד. מלר-הורוביץ שהתחילה את דרכה בליכוד, המשיכה בתפקידה גם תחת ממשלות נוספות עד שפרשה לגמלאות.

מאז קום המדינה ועד היום מונו 8 מזכירי כנסת, כולל מרזוק. המזכיר אינו חבר כנסת ולא אדם פוליטי. הוא נושא משרה ניהולית שאמורה לשרת את כל סיעות הבית. המזכיר אחראי לניהול האדמיניסטרטיבי של הכנסת, לייעוץ ליו"ר בעניין תקנון הכנסת, נהלים, רשימת נואמים וטיפול הוגן בזכויות כל הסיעות.

גורמים בכנסת טוענים, כי הצעד הזה נועד כדי לאפשר לנתניהו  לפנות כמה שיותר תפקידים למקורביו. 

מטעמם של נתניהו ואוחנה טרם נמסרה תגובה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים