שיתוף
תגובות
חדשות » חמאס מגייס ומכשיר סטודנטים במלזיה ללוחמת סייבר
אקדמיה לטרור
בישראל עוקבים בדאגה תקופה ארוכה אחרי הנעשה במדינה האסלאמית הגדולה, שם מנהל חמאס מערך גיוס נרחב. המטרה: בניית אמצעי טרור נוסף נגד ישראל
סייבר | צילום: Rawpixel.com, שאטרסטוק

לאחר שבשבוע שעבר דיווחו ברשת אל ג'זירה כי הרשויות במלזיה שחררו את פעיל החמאס שכביכול נחטף על ידי המוסד הישראלי, נחשף הקשר בין חמאס למלזיה בתחום הסייבר.

בשבוע שעבר חשפה הזרוע הצבאית של חמאס את יחידת הסייבר שלה בטקס ברצועת עזה. הזרוע הצבאית של חמאס פועלת במלזיה מזה כעשור בתחום הסייבר, המחקר והפיתוח. על פי הידוע אנשי צללים ובכירים בארגון עובדים כמרצים באוניברסיטה, על מנת לגייס סטודנטים צעירים ולהכשיר אותם לפעילות סייבר. 

בשנים האחרונות גייס חמאס עשרות צעירים פלסטינים והכשיר אותם במלזיה. חלק מהצעירים נשארו לפעול בתחום הסייבר במלזיה וחלקם חזרו לרצועת עזה וליהודה ושומרון לאחר שסיימו את הכשרתם. 

על פי דיווחים, בכירי החמאס שפועלים במלזיה הם, מען פהמי חטיב בן 50, מרצה בפקולטה להנדסה, בעל אזרחות ירדנית המתגורר במלזיה, הוא איש צללים בכיר בחמאס ותפקידו  לגייס סטודנטים פלסטינים שלומדים באוניברסיטה האסלאמית. פעיל נוסף הוא רדואן ג'מאל אל-אטרש בן 57 במקור מיהודה ושומרון, שמתגורר כיום בעיר הבירה קואלה למפור, וגם הוא עובד באוניברסיטה האסלאמית, בקואלה למפור. כשבמסגרת תפקידו הוא מגייס סטודנטים פלסטינים לחמאס.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים